دوشنبه 9 مهر 1403

رشد آمار مبتلایان به کرونا در گناباد و بجستان ناشی از افزایش بیماریابی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رشد آمار مبتلایان به کرونا در گناباد و بجستان ناشی از افزایش بیماریابی است

گناباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد مهمترین علت رشد آمار مبتلایان به کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان را طی چند روز اخیر ناشی از افزایش فعالیت بیماریابی ذکر کرد.

دکتر جواد باذلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه اشخاص مرتبط و خانواده افرادی که آزمایش کرونایشان مثبت اعلام شده، دوباره معاینه و تحت آزمایشهای لازم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: افزایش تعداد بیماران کرونا در گناباد و بجستان به معنای آن نیست که همه افرادی که آزمایش آنان مثبت اعلام شده بدحال هستند به همین خاطر تعداد بیماران بستری کرونا در بیمارستان گناباد متناسب با آمار افزایش نیافته و حتی کاهش هم نشان می‌دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: هم اکنون شاهد اوج دوم بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در گناباد و بجستان هستیم چرا که ویروس کرونا ناشناخته است و رفتار مشخصی ندارد و نمی توان آینده اش را پیش بینی کرد.

باذلی افزود: مردم به دلیل بازگشایی برخی از حرفه ها و نیازهای اقتصادی و یا خستگی از شرایط قرنطینه خانگی با شرایط کرونا کنار آمدند و نسبت به عواقب این ویروس بی توجه شدند و همین می تواند تبعات منفی و معضلات بزرگی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: تنها راه مقابله با ویروس کرونا کاهش مراودات اجتماعی است و بازگشایی محدود برخی مشاغل به معنای کنترل ویروس کرونا نیست.

سه بخش با 130 تخت و یک بخش مراقبتهای ویژه برای بستری بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی اختصاص یافته است.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 171 هزار و 789 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 72 تن در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و 281 تن رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*