یک‌شنبه 15 مهر 1403

رضایی: رکن اساسی سپاه پاسداران بر 3 مفهوم خلاقیت، دانایی و یکپارچگی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
رضایی: رکن اساسی سپاه پاسداران بر 3 مفهوم خلاقیت، دانایی و یکپارچگی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس؛ همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه 30 آبان در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد.

محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در سخنانی در این همایش، گفت: بحث بنده در مورد ماهیت سپاه است که ویژگی‌های این سازمان چه بود و اگر بخواهیم با ادبیات علمی امروز مقایسه کنیم، با زبان امروزی چه لفظی را برای سپاه به کار می‌بریم.

وی افزود: رکن اساسی سپاه بر 3 مفهوم خلاقیت دانایی و یکپارچگی است. سپاه یک سازمان خلاق بوده و هیچ روزی از زندگی سپاه مثل زندگی دیروزش نبود و هیچ روزی از آینده نیز مثل حال نبوده و این نشان می‌دهد سازمان سپاه بسیار خلاق بوده است.

وی ادامه داد: سازمان سپاه اولین سازمان یادگیرنده در نظام جمهوری اسلامی است. از راس نظام که حضرت امام بوده تا تک‌تیرانداز زمان جنگ یکپارچگی داشتند. بنده اصطلاحی به عنوان میز کالبدشکافی دارم و به این معنی است که می‌شود از یک جوان 18 ساله که جنگ هم نرفته ظرف سه سال نه رزمنده بلکه ژنرال قوی بسازیم. مکانسیم آن هم به این صورت است که آدم‌ها از خودشان به خودشان یاد می‌دهند، و بعدها به دیگران هم انتقال می‌دهند و هر اتفاقی در زندگی می‌افتد آن را به کلاس آموزشی تبدیل می‌کند‌.

این خبر در حال تکمیل است...

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

محسن رضایی

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
رضایی: رکن اساسی سپاه پاسداران بر 3 مفهوم خلاقیت، دانایی و یکپارچگی است 2
رضایی: رکن اساسی سپاه پاسداران بر 3 مفهوم خلاقیت، دانایی و یکپارچگی است 3