سه‌شنبه 10 مهر 1403

رعایت نکردن بهداشت، سه آرایشگاه را در فسا تعطیل کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رعایت نکردن بهداشت، سه آرایشگاه را در فسا تعطیل کرد

شیراز _ایرنا_کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: 2 آرایشگاه زنانه و یک آرایشگاه مردانه در شهرستان فسا به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تعطیل شدند.

سعیده غزنوی اظهار داشت: آرایشگاه ها از جمله مشاغل پرخطر در زمان شیوع کرونا هستند که فعالیت آنها منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی اضافه کرد: استفاده از ماسک، دستکش، شیلد صورت یا عینک محافظ برای متصدی و ماسک معمولی برای مشتریان اجباری است. به گفته وی متصدیان موظفند نوبت دهی را به صورت غیر حضوری و ارائه خدمات را به صورت تک نفره انجام دهند و تهویه مناسب را در محیط کار فراهم کننند. غزنوی ادامه داد: استفاده از پیشبند، حوله، سربند برای هر مشتری باید به صورت مجزا باشد و برای استفاده مجدد شسته و ضدعفونی شود.

این کارشناس بهداشت ادامه داد: ترجیح ما در این موارد استفاده از وسایل یکبار مصرف است. وی گفت: سطوح باید طبق پروتکل های بهداشتی ضدعفونی شود و انجام خدمات عروسی در آرایشگاه تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وزارت بهداشت اعلام کرد: تا شانزدهم خرداد 99 شمار مبتلایان به کرونا در کشور 167 هزار و 156 نفر بوده و هشت هزار و 134 نفر در ایران از این بیماری فوت کرده اند.

شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*