دوشنبه 9 مهر 1403

رقابت‌های ملی جشنواره زیبایی اسب ترکمن با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رقابت‌های ملی جشنواره زیبایی اسب ترکمن با کیفیت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد

قزوین - ایرنا - رقابت‌های ملی جشنواره زیبایی و آیینی اسب ترکمن امسال در 11 کلاس مجزا و با کیفیت‌تر از گذشته برگزار شد.

بهرام خیرخواه، داور بین‌المللی اسب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: رقابت‌های ملی جشنواره زیبایی و آیینی اسب ترکمن روز جمعه / چهارم مهرماه / با حضور 74 راس اسب گرا و اصیل ترکمن در مانژ اسب نوروزآباد تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری این نوع از مسابقات داخلی، همه ساله برای قضاوت آن از داوران خارجی دعوت به عمل می‌آید و امسال نیز خانم ترونوا بپاورا از کشور روسیه عهده‌دار قضاوت این مسابقات بود.

این داور بین‌المللی اسب ادامه داد: مسابقات ملی جشنواره زیبایی و آیینی اسب ترکمن در بخش نریان‌ها و مادیان‌ها به صورت مجزا و در گروه آیندگان 6 ماه تا یک سال، 2 سال، سه سال، 4 تا 6 سال و هفت سال به بالا برگزار و علاوه بر قهرمانی اسب در هر کلاس، در هر 2 کلاس نیز یک رقابت برای قهرمان قهرمانان نیز برگزار شد.

وی مدت زمان برگزاری این نوع از رقابت‌ها را یک روز اعلام و اظهار داشت: به اسب‌های برگزیده جوایز و تندیس قهرمانی این رقابت‌ها اهدا می‌شود.

خیرخواه یادآور شد: مسابقات امسال اگرچه به خاطر شیوع ویروس کرونا با جمعیت کم تماشاگر برگزار شد اما به لحاظ کیفی و تعداد شرکت کنندگان اسب نسبت به سال‌های گذشته بهتر برگزار شد.

در رقابت‌های ملی جشنواره زیبایی و آیینی اسب ترکمن و در گروه نریان‌های یک سال اسب اویس بابا و در کلاس مادیان‌های 4 تا 6 سال نیز اسب شمس آذر، هر دو به مالکیت بهرام خیرخواه به همراه اسب هندلری محمدرضا بابایی به عنوان سومی این مسابقات دست یافتند.

*س_برچسب‌ها_س*