شنبه 14 مهر 1403

رهبر جمهوریخواه سنا: آمریکا نمی‌تواند در شنیدن دردهای سیاهان ناشنوا باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رهبر جمهوریخواه سنا: آمریکا نمی‌تواند در شنیدن دردهای سیاهان ناشنوا باشد

تهران - ایرنا - "میچ مک کانل" رهبر اکثریت سنا بامداد سه شنبه در واکنش به اعتراضات چند روز اخیر مردم آمریکا به علت قتل جورج فلوید گفت: کشور نمی‌تواند در شنیدن دردهای سیاهان ناشنوا باشد.

روزنامه واشنگتن پست نوشت، مک کانل از مقامات واشنگتن خواست که به دنبال کشته شدن فلوید به صدای عدالت خواهانه شهروندان سیاه پوست گوش دهند.

وی خشونت و ویرانی‌های روزهای اخیر در برخی از شهرها آمریکا را محکوم کرد.

مک کانل در نشست مجلس سنا اعلام کرد، یک ملت نمی‌تواند عصبانیت، درد و نا امیدی آمریکایی‌های سیاه پوست را نبیند. ملت ما باید این (صدا) را بشنود.

وی افزود: در چند روز گذشته شهروندان ما، شهرهایی را که در سراسر آمریکا با غارت، شورش و ویرانی همراه بود با وحشت مشاهده کردند. شما با حمله صلح را پیش نمی‌برید. شما با تحمیل بی‌عدالتی به همسایگان خود عدالت را پیش نمی‌برید.

مک کانل قتل فلوید و دو آمریکایی آفریقایی تبار دیگر را به عنوان بخشی از الگوی وقایعی که آمریکایی‌ها را "غمناک و وحشتناک" کرده است، توصیف کرد.

جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی 46 ساله، روز دوشنبه گذشته زیر پاهای پلیس سفیدپوست در حالی که فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» جان داد تا بار دیگر تبعیض‌ها و خشونت‌های نژادپرستانه در این کشور باعث اعتراضات گسترده شود.

طبق برخی گزارش‌ها، فلوید در زمان کشته شدن توسط «درک چائووین» مامور پلیس سفیدپوست مینیاپولیس به خاطر شیوع ویروس کرونا، چند وقت بود که بیکار شده بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*