یک‌شنبه 22 مهر 1403

روز قدس متفاوت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس متفاوت

کرمانشاه - ایرنا - روز قدس دیگری فرا رسید تا بازهم نگاه جهان اسلام به سمت مردمی بی دفاع و ستمدیده در سرزمین‌های اشغالی فلسطین معطوف شود اما امسال قرار است مراسم به شکلی کاملا متفاوت برگزار شود.

شیوع کرونا در کشور که از ابتدای اسفندماه رخ داد باعث شد تا بسیاری از برنامه ها و محاسبات به هم بخورد، بسیاری از تجمات ممنوع و حتی درب اماکن مقدس نیز بر روی مسلمانان بسته شد تا بلکه هرچه سریعتر شرایط به حالت عادی و سابق برگردد.

اعمال قانون هایی مانند منع تردد از استانی به استان دیگر و حتی شهری به شهر دیگر در چارچوب طرح فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی همه ورزشگاه ها، اماکن و سالن های ورزشی، تعطیلی بسیاری از صنوف و مغازه ها همه در راستای کنترل این ویروس واگیردار انجام شد.

حتی در این میان نماز جمعه و همه آیین های مذهبی دیگر نیز به تعطیلی کشیده شد تا شرایط بهبود یابد که البته این تدابیر بی تاثیر نیز نبوده و تا حدی شاهد بهبود شرایط بوده ایم اما آنچه که حتمی است رعایت نکات و مسایل بهداشتی و همچنان پرهیز از حضور در تجمعات است.

در این میان با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به عنوان روز جهانی قدس شناخته می شود از مدت ها پیش بحث های مختلفی در خصوص چگونگی اجرای این مراسم مطرح و تصمیمات مختلفی پیشنهاد شد که به نظر می رسد منطقی ترین آنها به تایید رسید.

شاید در ابتدا بسیاری از مردم مومن و روزه دار کشور تمایل داشتند همانند سال های گذشته با مشت هایی گره کرده و حضور در خیابان ها به دفاع از حقانیت برادران و خواهران مسلمان خود در فلسطین بپردازند اما شرایط به گونه ای نبود که این مهم محقق شود.

از طرف دیگر بحث راهپیمایی خودرویی مطرح شد که آن هم مشکلات خاص خود را داشت و به تایید نرسید، موضوع برپایی راهپیمایی در شهرهای با وضعیت سفید نیز منتفی شد تا در نهایت یک گزینه مهم و البته اثرگذار تصویب شد.

سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی که بیش از هرکس دیگری به ماهیت خبیث استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی غاصب آگاه و درد و رنج مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین را می شناسد تصمیمی بود که گرفته شد.

بدون شک رهبر فرزانه انقلاب سخنان مهم و اثرگذاری را در باره آینده فلسطین مطرح و بیان خواهند کرد تا جهانیان بیش از پیش با چهره بزک کرده سران استکبار آشنا و گرد و غبار غفلت از پیش روی آنها زدوده شود.

امروز بدون شک متفاوت ترین روز قدس را در تاریخ 41 ساله انقلاب شاهد خواهیم بود و احتمالا پس از آن باید نظاره گر دستپاچگی سران استکبار از روشن گری رهبر فرزانه انقلاب را به نظاره بنشینیم.

هرچند امروز فریادهای ویرانگر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در خیابان ها و آسمان ایران اسلامی طنین انداز نمی شود اما تنفر ابدی از آنان بیشتر در دل ملت ایران و همه مسلمانان جهان ریشه خواهد دواند.

روز قدس دستاورد انقلاب است

استاندار کرمانشاه بااشاره به اهمیت روز قدس گفت: روز قدس روز مبارزه با استکبار جهانی و از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه روز قدس از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است، گفت: این روز مهم و اثرگذار روز حمایت از مظلومین و بخصوص مسلمانان بی دفاع فلسطین است.

وی تاکید کرد: امروز جبهه مقاومت که در مقابل استکبار جهانی قرار گرفته است را می‌توان دستاورد روز قدس دانست که در طول 40 سال بعد از انقلاب امروز به خوبی شکل گرفته است.

بازوند تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین با برگزاری مراسم روز قدس احساس می‌کنند که مسلمانان جهان حامی و پشتیبان آنان هستند.

پیام مشترک نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری

آیت الله محمدی عراقی و آیت الله نریمانی نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در پیام مشترکی فرا رسیدن روزجهانی قدس، روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تمام مستضعفان جهان را گرامی داشتند.

در بخشی ازاین پیام آمده است: امروز لازم است تا با عزم جدی و انگیزه‌ی بیشتر و با در پیش گرفتن مکتب شهید سلیمانی ها، باامید مضاعف و تلاش همه جانبه وعده الهی را تحقق بخشیده و زمینه حضور فاتحانه در قدس شریف و اقامه نماز جماعت به امامت امام مسلمین را ایجاد نماییم.

مردم مومن و جوانان غیور و انقلابی استان کرمانشاه نیز در این میدان مقدس باتمام توان آزادی قدس شریف را فریاد خواهند زد.

بیانیه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه

سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه هم با صدور بیانیه‌ای روز قدس را نمادی از اتحاد اسلامی، تعهد مسلمانان به یکدیگر و سنبل آزادیخواهی انسان برای رهایی از یوغ استکبار جهانی اعلام کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «روز جهانی قدس نمادی از اسلام، اتحاد اسلامی، تعهد مسلمانان و آزادی خواهان جهان است. بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با اعلام آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس علاوه بر احیای قداست و شرافت قبله اول مسلمانان جهان، این روز را تبدیل به نماد آزادی خواهی همه آزادی خواهان جهان نمودند.

در دوران کنونی ملت‌های بیدار و آزادی خواه بخصوص مسلمانان جهان نیازمند وحدت، همبستگی و یکپارچگی در برابر رژیم کودک کش صهیونیستی هستند و می‌بایست فریاد مظلومیت مظلومان جهان و قتل عام ظالمان را در قاب تصویر دنیای به ظاهر منطق و عقلانیت نشان دهند تا سایر مردمان نیز درصدد احقاق حق قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین برخیزند.

ما پاسداران و سربازان ولایت در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه همراه با ملت همیشه در صحنه و همه‌ی اصناف استان، با انزجار از اقدامات جنایتکارانه‌ی رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی، فردا و در روز جهانی قدس، مستمع سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) هستند.»

روز قدس تجلی دفاع از آزادی و حقوق مسلمانان مظلوم فلسطین است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس، این روز را تجلی دفاع از آزادی و حقوق مسلمانان مظلوم فلسطین و مقاومت در برابر مستکبران جهان دانست.

در پیام سردار علی اکبر جاویدان آمده است: روز قدس روز اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان علیه جبهه کفر، الحاد، ظلم و اشغالگری و روز برائت و اعلام نفرت مسلمانان و آزادگان جهان از رژیم اشغالگر قدس و حامی بزرگ آن آمریکای جهان خوار است.

در بخش پایانی پیام سردار جاویدان آمده است: امسال که به خاطر شیوع کرونا امکان حضور در خیابان‌ها به منظور راهپیمایی و حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و رنج کشیده فلسطین وجود ندارد اعلام می‌کنیم که همه ما دل هایمان با برادران و خواهران مسلمان فلسطینی است و تا روز آزادی قدس شریف در کنارشان خواهیم بود.

قرار است رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص روز جهانی قدس از ساعت 12 ظهر امروز (جمعه - 2 خرداد) به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه های تلویزیونی با مردم سخن بگویند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*