یک‌شنبه 8 مهر 1403

روسیه و رژیم صهیونیستی درباره چشم انداز آغاز مذاکرات اسراییل و فلسطین گفت‌وگو کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روسیه و رژیم صهیونیستی درباره چشم انداز آغاز مذاکرات اسراییل و فلسطین گفت‌وگو کردند

مسکو - ایرنا - نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه و شمال آفریقا با کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در مسکو دیدار کرد و دو طرف درخصوص چشم انداز آغاز مذاکرات اسراییل و فلسطین گفت وگو کردند.

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «میخاییل بوگدانف» در دیدار با «جاکوب لیونه» کاردار موقت سفارت اسراییل در مسکو درخصوص مسائل مهم خاورمیانه با محور دورنمای حل و فصل مسائل فلسطین و اسراییل با وی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در بیانیه آمده است: در این دیدار، برخی مسائل مربوط به تحکیم همکاریهای روسیه و اسراییل در حوزه‌های مختلف ازجمله در عرصه مبارزه با انتشار ویروس کرونا و پیامدهای آن گفت وگو شد.

گفتنی است روسیه عضو گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه است که سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا اعضای دیگر این گروه را تشکیل می دهد.

روسیه از تاسیس حکومت مستقل فلسطین حمایت و شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین توسط اسراییل را محکوم می کند.

مقامهای روس بارها اعلام کرده اند که راه حل پایان دادن به مناقشه فلسطین - اسراییل آغاز مذاکره مستقیم بین دو طرف است.

بوگدانف به تازگی اعلام کرد که مسکو برای میزبانی دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه روسیه روز 31 اردیبهشت ماه با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی تلفنی گفت وگوی کرد و مسائل فلسطین و سوریه محور این مذاکرات را تشکیل می‌داد.

گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف و گابی اشکنازی به ابتکار طرف اسراییلی صورت گرفت و وزیران خارجه روسیه و اسراییل درباره اوضاع منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با محوریت وضع روند حل و فصل خاورمیانه (مناقشه فلسطین و اسراییل) مذاکره و تبادل نظر کردند.

طرف روسی بر آمادگی برای مشارکت با طرف‌های دیگر گروه چهار میانجی‌گران بین‌المللی خاورمیانه به منظور کمک به آغاز گفت‌وگوها بین اسراییل و فلسطین بر اساس معیارهای بین‌المللی تاکید کرد.

گفتنی است امروز میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه و آفریقا با جابر همداوی نماینده اتحادیه عرب در مسکو دیدار کرد و دو طرف درخصوص مسائل مربوط به همکاریهای روسیه و اتحادیه عرب برای حل بحران های منطقه خاورمیانه و شمل آفریقا با محور اوضاع یمن، سوریه و مناقشه فلسطین - اسراییل گفت وگو کردند.

در این گفت وگو پیشنهاد اخیر رئیس جمهوری مصر برای حل مساله لیبی نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*