چهارشنبه 18 مهر 1403

رویکرد دستگاه قضایی زنجان در سال 99 کاهش پرونده‌های ورودی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رویکرد دستگاه قضایی زنجان در سال 99 کاهش پرونده‌های ورودی است

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان در راستای پیگیری اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و نحوه خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های قضایی به همراه معاونان خود در قالب سفر یک‌روزه در شهرستان ماهنشان و دادگاه بخش انگوران حضور یافت.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه چهارشنبه در این سفر یک‌روزه به شهرستان ماهنشان و دادگاه بخش انگوران در راستای پیگیری اجرای سیاست‌های قوه قضاییه، نحوه خدمت‌رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع و قدردانی از زحمات کارکنان که از تاکیدات رییس قوه قضاییه است با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ضمن بازدید و بازرسی از تمام شعبه‌های دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف، دیدار جداگانه‌ای با رییس دادگستری، معاون دادستان ماهنشان و رییس دادگاه بخش انگوران داشت.

وی گفت: مهمترین برنامه‌ها و رویکرد دستگاه قضایی استان زنجان در سال جدید تلاش برای کنترل ورودی و کاهش موجودی پرونده‌ها است که برای تحقق این امر، همه باید با جدیت و تلاش مضاعف در سال جدید پای کار باشند.

صادقی نیارکی اظهار داشت: مبارزه با فساد و توجه به حقوق عامه مردم از دیگر اولویت‌ها و برنامه‌های سال جاری استان بوده که مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است.

وی ابراز کرد: با توجه به برخورداری همکاران از دانش بالای قضایی و حقوقی و انگیزه مضاعف خدمتی، امیدواریم توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه شهرستان ماهنشان و بخش انگوران ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت و تولید دارند، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و تلاش برای رفع موانع تولید با قوت و قدرت بیشتر از سال‌های گذشته در استان به عمل خواهد آمد و مسؤولان تمام حوزه‌های قضایی نیز در اجرای این سیاست باید همت کنند.

وی، تلاش برای الکترونیکی کردن تمام دادرسی‌ها را از رویکردهای بعدی دستگاه قضایی استان در سال جاری خواند و گفت: اجرای این امر تا پایان سال، دستاوردهای خوبی در کاهش اطاله دادرسی، تسریع و تسهیل در رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش منابع انسانی و کاغذ برای استان زنجان به همراه خواهد داشت.

صادقی نیارکی اظهار داشت: مجموعه حوزه قضایی شهرستان ماهنشان در سال 98 در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه عملکرد خوبی داشته به طوری که در برخی از برنامه‌ها پیشگام‌تر و جلوتر از مرکز استان بوده که جای قدردانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این سفر در آغاز سال جدید و در شرایط حاکم بر جامعه، نشان از اهتمام و جدیت دستگاه قضایی استان بر اجرای دقیق سیاست‌های قوه قضاییه و پیگیری فرآیند اجرای برنامه‌ها است که ویروس کرونا مانعی برای انجام وظایف و نظارت بر عملکرد حوزه‌ها نخواهد شد.

رییس کل دادگستری استان زنجان در این دیدار ضمن استماع گزارش مسؤولان حوزه‌های قضایی و معاونان دادگستری استان از برنامه‌های سال 99 و همچنین اقدامات و عملکرد سال گذشته آن‌ها از پیگیری مشکلات و تلاش در جهت رفع موانع این مجموعه‌ها خبر داد.

وی همچنین با شماری از مراجعه‌کنندگان نیز دیدار و به استماع نظرات آن‌ها پرداخت.

هر یک از معاونان رییس کل دادگستری استان زنجان در این سفر یک‌روزه با حضور در مجموعه تحت امر و نظارتی خود ضمن بازرسی از اقدامات و عملکرد واحدها، توصیه‌ها و ارشادهای لازم را به عوامل ارائه کردند.

شهرستان ماهنشان در 113 کیلومتری غرب استان زنجان قرار گرفته که از 2 بخش مرکزی و انگوران تشکیل شده و طبق سرشماری سال 1395 حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*