یک‌شنبه 18 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

آترواسکلروز یک بیماری جدی و خطرناک است که با تجمع رسوبات چربی در دیواره‌های سرخرگ‌ها بروز می‌کند. این تجمع باعث ضخیم شدن و سخت شدن این شریان‌های حیاتی می‌شود و می‌تواند به مشکلات جدی در جریان خون منجر شود.

وب‌گاه فرارو

استرس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌شود که منجر به افزایش ضربان قلب و گاهی تنگی تنفس می‌شود؛ تداوم این شرایط در طولانی‌مدت می‌تواند مضر باشد و منجر به اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا و بیماری قلبی شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اولین کاری که افراد شاد انجام می دهند توجه به خلق و خوی خود است که می‌تواند تأثیرات ماندگاری بر بقیه روز شما داشته باشد. اولین کاری که افراد شاد انجام می دهند توجه به خلق و خوی خود است که می‌تواند تأثیرات ماندگاری بر بقیه روز شما داشته باشد. به گزارش عرشه آنلاین؛ به خودتان زمان و فضا بدهید و از خودتان مراقبت کنید تا برای روز پیش رو به بهترین شکل ممکن آماده شوید.

وب‌گاه فرارو

آب انار خالص یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی است که از طریق فعالیت ضد میکروبی و ضد التهابی خود، از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

آمارانت گیاهی بلند با برگ‌های پهن سبز است و گل‌های بنفش روشن، قرمز یا طلایی دارد. دانه تاج خروس هم‌اندازه دانه خشخاش است و به‌دلیل پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های زیادش در گذشته یکی از عناصر اصلی رژیم غذایی مردم بود.

وب‌گاه فرارو

یک پزشک انکولوژیست برای کاهش خطر ابتلا به سرطان چه کار‌هایی انجام می‌دهد؟ دکتر هر روز 30 دقیقه ورزش می‌کند. او همیشه با ناهار و شام خود میوه یا سبزیجات می‌خورد و مصرف گوشت قرمز را به یک یا دو بار در هفته محدود کرده است

وب‌گاه فرارو

مصرف آنتی بیوتیک‌ها ممکن است آسیب زیادی به سیستم دفاعی بدن برساند. اگر در شرایطی مجبور به استفاده از چرک خشک کن شدید بهتر است گزینه‌های جایگزین را امتحان کنید.

وب‌گاه فرارو

تعداد افراد صد ساله و نزدیک به صدساله در سراسر جهان تقریباً چهار برابر شده و هر سال به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود!

وب‌گاه فرارو

بلوط، به‌عنوان یک میوه مغذی و ارزشمند، دارای خواص متعددی از جمله تقویت سلامت قلب، افزایش سیستم ایمنی، کنترل قند خون، و بهبود عملکرد مغز است. با گنجاندن بلوط در رژیم غذایی، می‌توانید از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

وب‌گاه تابناک

سرطان یکی از بیماری های سخت است که امروزه به دلیل رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد لبنیات رو به افزایش است به خصوص میان بانوان که شیر گاو مصرف می کنند.

وب‌گاه فرارو

رفلاکس معده یا رفلاکس اسید عارضه‌ای دردناک است که به دلیل حرکت اسید معده به سمت مری رخ می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

پلو مرغ فوری یکی از روش‌های طبخ مرغ است که در آن مرغ سرخ شده همراه با برنج و گشنیز طبخ می‌شود و دم می‌کشد و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

وب‌گاه فرارو

هزاران سال است که افراد زردک و هویج را با هم اشتباه می‌گیرند. ظاهرا رومی‌های باستان اولین کسانی بودند که تخم زردک را کاشتند، اما این گیاه از همان ابتدا در دسته هویج‌ها قرار گرفت تا منشأ آن نامشخص باشد. زردک و هویج خانواده مشابهی دارند، اما بیشترین تفاوت آن‌ها طعمشان است.

وب‌گاه فرارو

همه‌ی مردم جهان می‌دانند که مصرف مرکبات به سلامت بدن کمک می‌کند. میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو و گریپ‌فروت، دارای مقادیر زیادی ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای بدن هستند. یکی از مرکبات کمتر شناخته‌شده، بالنگ است. بالنگ از نخستین مرکباتی است که انسان‌ها پرورش داده‌اند و بسیاری از مرکبات محبوب امروزی از طریق پیوند زدن بالنگ با سایر میوه‌ها به وجود آمده‌اند.

وب‌گاه فرارو

خواص انجیر و عسل ناشتا از دیرباز در طب سنتی مورد توجه قرار گرفته است. انجیر به دلیل داشتن فیبر بالا و مواد مغذی، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تنظیم هضم کمک می‌کند. از سوی دیگر، عسل با خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی خود به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی روزانه کمک می‌کند.

وب‌گاه فرارو

تغذیه مناسب نقش اساسی در حفظ سلامتی کامل و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها ایفا می‌کند. دریافت مقدار مناسب ویتامین‌ها به‌ویژه ویتامین‌های گروه B، برای حفظ تعادل بدن و اجرای یک برنامه تغذیه سالم ضروری است. ویتامین‌های گروه B که در سبزیجات سبز رنگ، غلات کامل یا غنی‌شده، لبنیات و گوشت یافت می‌شوند، نه‌تن‌ها به ارتقای متابولیسم کمک می‌کنند بلکه ریسک ابتلا به سکته مغزی را نیز کاهش می‌دهند.