دوشنبه 26 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بررسی جدید حاکی از این است که دیابت نوع 2 و پیش دیابت می‌توانند پیری مغز را تسریع کنند و درعین‌حال داشتن یک سبک زندگی سالم می‌تواند به پیشگیری از این روند زوال مغز کمک کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

برای داشتن سلامت گوارشی، باید میزان مصرف میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید چون آنزیم‌هایی دارند که برای بافت معده مفید هستند.

وب‌گاه فرارو

1 گلابی متوسط حاوی 7 گرم فیبر است که نه‌تن‌ها سبب سلامت روده‌ها و دستگاه گوارش می‌شود، بلکه موجب تنظیم قند خون و کاهش کلسترول هم می‌شود. طبق بررسی‌ها، رژیم غذایی سرشار از فیبر از احتمال ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و کاهش شناختی می‌کاهد.

وب‌گاه فرارو

گرما سه پدیده را در عروق به ضرر سلامتی و بیمار شدن فرد تغییر می‌دهد؛ افزایش تعداد سکته‌های قلبی و مغزی و افزایش محسوس فشار خون. یعنی که کسانی که فشار خون دارند به جز موضوع نارسایی قلبی، باید آگاه باشند که در گرمای هوا این عارضه در آن‌ها بیشتر می‌شود.

وب‌گاه گسترش

پیاده روی یک ورزش بی خرج ولی بسیار مفید است. تحقیقات نشان میدهد پیاده روی علاوه بر اینکه تاثیر بسیاری بر لاغری دارد باعث پیشگیری از ابتلا به هفت نوع سرطان میشود. یکی از بهترین راه های چربی سوزی و لاغری، پیاده روی است اما اینکه بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است و یا چطور و چقدر باید پیاده روی کنید تا چربی سوزی داشته باشید هم بسیار مهم است. این مطلب از ایران ناز همه چیز را در این...

وب‌گاه فرارو

وقتی شکر مصرف می‌کنیم، به‌سرعت جذب جریان خون ما می‌شود و احساس لذت و انرژی می‌کنیم، اما پس از آن ناگهان دچار «افت قند خون» می‌شویم. همین باعث می‌شود شکر بیشتری مصرف کنیم و چرخه میل و ولع شدید به شکر و کاهش قند خون تکرار می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

برای افراد مبتلا به دیابت، مدیریت سطح قند بسیار مهم است. در حالی که میوه‌ها منبع خوبی از ویتامین‌ها، فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند و قند طبیعی دارند؛ اما باعث افزایش سطح قند خون می‌شوند. هنگامی که صحبت از مدیریت دیابت می‌شود، باید به محتوای قند موجود در غذا‌هایی که می‌خورید از جمله میوه‌ها توجه کنید. برای افراد مبتلا به دیابت، مدیریت سطح قند بسیار مهم است. در حالی که میوه‌ها منبع خوبی از...

وب‌گاه فرارو

گرمای هوا می‌تواند عوارض متعددی را برای سلامت انسان‌ها رقم بزند، اما به‌طور ویژه قلب یکی از ارگان‌هایی است که با افزایش دما و تغییرات اقلیمی دچار آسیب می‌شود و حتی احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی در افراد بدون سابقه هم وجود دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فرقی نمی‌کند چیزی که می‌خورید جوجه کباب است، برنج قهوه‌ای است یا بروکلی؛ اگر مصرف کالری‌تان را کاهش ندهید، کاهش وزن نیز نخواهید داشت فرقی نمی‌کند چیزی که می‌خورید جوجه کباب است، برنج قهوه‌ای است یا بروکلی؛ اگر مصرف کالری‌تان را کاهش ندهید، کاهش وزن نیز نخواهید داشت به گزارش عرشه آنلاین؛ شروع چهل سالگی، مستعدترین زمان برای اضافه وزن است و البته سخت‌تر شدن کاهش وزن، اما نگران نباشید،...

وب‌گاه فرارو

نتایج یک تحقیق علمی نشان می‌دهد که عصاره زعفران علائم افسردگی تحت بالینی را در افراد سالم بهبود می‌بخشد و ممکن است به افزایش انعطاف‌پذیری در برابر ایجاد اختلالات روانپزشکی مرتبط با استرس کمک کند.

وب‌گاه 55 آنلاین

نتایج تحقیقات کاهش وزن مشخص کرده‌اند که رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، روش خوبی برای کاهش وزن نیست زیرا میل به کربوهیدرات‌ها را تشدید و متابولیسم را کند می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

به گفته متخصصان، چربی شکم حتی در افراد لاغر خطرناک است، زیرا بر اندام‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کمبود هر ویتامین در بدن می‌تواند مشکلات مختلفی را برای ما به وجود بیاورد پس با توجه به مشکل خود می‌توانید تشخیص دهید چه ویتامینی در بدن کم دارید.

وب‌گاه تابناک

افراد صد ساله و نزدیک به صدساله معمولاً رژیم غذایی متعادل و متنوعی داشتند. آنها به طور متوسط بین 57 تا 65 درصد انرژی دریافتی خود را از کربوهیدرات، 12 تا 32 درصد از پروتئین و 27 تا 31 درصد از چربی مصرف می کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

برای داشتن سلامت گوارشی، باید میزان مصرف میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید چون آنزیم‌هایی دارند که برای بافت معده مفید هستند. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که رژیم‌های غنی از قند و شیرینی‌های فرآوری‌شده را محدود کنیم. برای داشتن سلامت گوارشی، باید میزان مصرف میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید چون آنزیم‌هایی دارند که برای بافت معده مفید هستند. نکته دیگری که باید در نظر داشت این...

وب‌گاه فرارو

در این مطلب نگاهی به عوارض جانبی دمنوش زنجبیل و دارچین خواهیم انداخت و می‌بینیم که مقدار مجاز مصرف آن در هر روز چقدر است.