یک‌شنبه 1 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

متخصصان 111 بزرگسال 18 تا 65 ساله را در دو گروه «آزمایش» و «کنترل» قرار دادند و از شرکت کنندگان در گروه «آزمایش» خواستند که به مدت 14 هفته هر روز خودشان را وزن کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داشتن یک رژیم غذایی متعادل یکی از کلیدهای داشتن زندگی سالم و موفق است، اما کارشناسان بر این باورند که برخی از غذاها به دلیل داشتن مواد مغذی‌تر و سالم‌تر از سایرین متمایز هستند.

وب‌گاه گسترش

قیمت روز روغن مایع در تاریخ 26 اسفند 1402 را در مطلب زیر بخوانید.

وب‌گاه فرارو

برخی از نوشیدنی‌ها، زمانی که در یک رژیم غذایی متعادل گنجانده شوند، می‌توانند با افزایش متابولیسم، بهبود سیری و افزایش اکسیداسیون چربی به کاهش وزن کمک کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از تشکل‌های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه علامه طباطبایی در بیانیه ای با مخاطب قرار دادن رئیس شورای عالی کار و دولت، نسبت به مسئله تعیین دستمزد کارگران در سال آینده واکنش نشان دادند. متن این بیانیه به شرح زیر است: خطاب به دولت محترم و رئیس شورای عالی کار، درباره تعیین حداقل حقوق کارگران در سال 1403 طبق ماده 41...

وب‌گاه عصر ایران

رژیم سه روزه با 4.5 کیلو کاهش وزن، یکی از رژیم‌های سریع است که برای تسریع فرایند کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. رژیم‌های سه روزه انواع مختلفی دارند که برخی از مشهورترین آن‌ها رژیم نظامی است. این رژیم غذایی ادعا می‌کند که افراد می‌توانند در بازه سه روز، چهار و نیم کیلو کاهش وزن داشته باشند.

وب‌گاه عصر ایران

از آنجا که تغذیه یکی از عوامل اساسی در مدیریت و درمان کبد چرب است، تمرکز بر رژیم غذایی مناسب و مواد غذایی سالم به عنوان راهکاری مؤثر در بهبود وضعیت کبد چرب مطرح شده است. در این مطلب سلامت، تمرکز ما بر روی استفاده از سبزیجاتی است که ممکن است برای درمان کبد چرب مفید باشند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق تحقیقات صورت گرفته جراحی کاهش وزن می‌تواند به بیمارانی که با چاقی و نارسایی کلیه دست و پنجه نرم می کنند کمک کند واجد شرایط پیوند شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق تحقیقات انجام شده 10 هزار قدم راه رفتن در روز تاثیر خوبی روی سلامت دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرطان کبد جزو پرشیوع‌ترین نوع سرطان‌ها است که با برنامه غذایی مناسب، می‌توان آن را کنترل و از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک فوق تخصص نفرولوژی، نارسایی مزمن را شایع‌ترین بیماری کلیه برشمرد که بسیار خاموش و بی‌صدا آغاز و پیشرفت می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حذف وعده‌های غذایی می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی در بدن شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

پلی‌فنل‌ها، ماده فعال زیستی موجود در چای‌، احتمالا در تنظیم سیستم ایمنی، سوخت‌وساز و عملکرد شناختی نقش دارند.

وب‌گاه فرارو

کنجد یکی از بهترین منابع ویتامین‌های گروه B است. ویتامین B 1 باعث تغییر حالت قند‌ها به انرژی می‌شود. این ویتامین در بدن ساخته نمی‌شود و باید از طریق مواد غذایی به بدن برسد. ویتامین B 2 که تحت‌عنوان ریبوفلاوین شناخته می‌شود، در فرایند‌های بیولوژیک تولید پروتئین و چرب‌ها نقش دارد. ویتامین B 3 ویژگی کاهش تجمع کلسترول در خون را دارد.

وب‌گاه فرارو

یک مطالعه جدید تایید می‌کند که برای داشتن خوابی با کیفیت خوب، بهتر است از مصرف غذا‌های پرچرب و پرقند اجتناب کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک تیم تحقیقاتی گونه جدیدی از لاک پشت غول پیکر را از اواخر دوران پلیستوسن کشف کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند احتمالا انسان‌های اولیه شانس دیدن این لاک‌پشت‌های غول‌پیکر را داشته‌اند، زیرا در یک دوران و یک مکان با هم زندگی می‌کردند.