یک‌شنبه 1 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تقریباً نیمی از افراد در بزرگسالی دچار فشار خون بالا می‌شوند و این یک عارضه جدی است که خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مصرف شیرهای جایگزین گیاهی مانند شیر بادام یا شیر سویا در سال‌های اخیر رواج یافته است و افراد به دلایل گوناگون ازجمله عدم تحمل لاکتوز (قند موجود در شیر) ممکن است مصرف لبنیات را کنار بگذارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

کمبود ویتامین دی در میان کودکان موجب بروز علائمی مانند خستگی و ضعف شدید، رنگ‌پریدگی، از دست دادن اشتها، نداشتن خواب کافی و استخوان‌درد می‌شود.

وب‌گاه فرارو

نوروبیون در حالی به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین دارو‌های کشور مطرح است که مطالعات پزشکی آن را عامل بروز انواع سرطان‌ها و افزایش کبد چرب غیرالکلی در جامعه ایرانی می‌داند.

وب‌گاه فرارو

تقریباً نیمی از افراد در بزرگسالی دچار فشار خون بالا می‌شوند و این یک عارضه جدی است که خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه عصر ایران

کشک یک منبع غنی از کلسیم و فسفر است و مصرف آن به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند. این خواص برای پیشگیری از پوکی استخوان، حفظ تراکم استخوانی، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها، استحکام بخشی به ساختار استخوانی و همچنین در رشد بهتر کودکان و نوجوانان بسیار مفید است. این ویژگی‌ها کشک را به یکی از مواد غذایی کلیدی در رژیم غذایی سالم تبدیل می‌کند.

وب‌گاه فرارو

یکی از مفیدترین شیوه‌های کنترل اشتها و کاهش وزن، افزایش تعداد وعده‌های غذایی از 3 به 5 وعده و مصرف موادغذایی کم کالری و سرشار ازسبزیجات، میوه و فیبر است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مصرف شکر و غذاهای فرآوری شده و سرخ شده و الکل می‌تواند به خشکی پوست بیانجامد.

وب‌گاه گسترش

وب‌گاه فرارو

نتایج تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که زندگی در مناطق سرسبز نزدیک باغ‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز ممکن است تراکم استخوان را افزایش داده و خطر پوکی استخوان را کاهش دهد.

وب‌گاه فرارو

بررسی‌ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه‌داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که روزه گرفتن برای سلامت آن‌ها مفید است.

وب‌گاه عصر ایران

استرس می‌تواند بر میکروبیوم روده تأثیر منفی بگذارد و تعادل باکتری‌های مفید و مضر را مختل کند. این به نوبه خود می‌تواند بر عملکرد روده تأثیر بگذارد و تنش‌های روانی ناشی از استرس را تشدید کند. با اصلاح رژیم غذایی و کاهش عوامل استرس‌زا می‌توان سلامت روده را تقویت کرد و سلامت روانی را افزایش داد.

وب‌گاه عصر ایران

رژیم غذایی پر کربوهیدرات، مخصوصا کربوهیدرات های ساده را می توان به همه چیز از دیابت گرفته تا سرطان و زوال عقل مرتبط دانست...

وب‌گاه مشرق نیوز

بررسی ها و مطالعات پزشکی نشان داده است که روزه داری برای تمامی بیماران ضرر ندارد و هستند برخی از بیماران که روزه گرفتن برای سلامت آنها مفید است.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک مطالعه جدید نشان می دهد که نوشیدن نوشابه های گازدار - قندی یا رژیمی - خطر ابتلا به ضربان نامنظم قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی را در افراد افزایش می دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای و ورزش منظم برای تنوع و ترکیب میکروبیوم روده مفید بوده و منجر به کاهش وزن می‌شود.