رژیم غذایی
رژیم غذایی
داشتن یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان، سطح آنتی اکسیدان خون را برای مبارزه با استرس اکسیداتیو را افزایش میدهد. بسیاری از غذاهای غنی از مواد مغذی از جمله انواع خاصی از توت ها، آجیل و سبزیجات، سرشار از آنتی اکسیدان نیز هستند.
پروبیوتیکها، میکروارگانیسمهای زنده و مشخصی هستند که با تاثیر بر فلورمیکروبی بدن اثرات مفیدی بر سلامتی انسان و حیوان دارند. اکثر پروبیوتیکها متعلق به گروه بزرگی از باکتریهای اصلی فلور میکروبی روده انسان است که در برخی از لبنیات مانند ماست و برخی از مواد غذایی مانند کلم ترش و خیارشور موجود است.
کارکرد حیاتی کبد، آن را در معرض بیماریهای متعددی نیز قرار میدهد که ابتلا به انواع هپاتیت و کبد چرب مهمترین آنهاست.
اسیدهای چرب امگا 3 از جمله مواد مغذی مهم برای بدن هستند که استفاده از آنها را به ویژه متخصصان تغذیه برای جلوگیری از بیماریهای عصبی توصیه میکنند.
اقتصادنیوز: اسیدهای چرب امگا 3 از جمله مواد مغذی مهم برای بدن هستند که استفاده از آنها را به ویژه متخصصان تغذیه برای جلوگیری از بیماریهای عصبی توصیه میکنند.
مصرف پیاز با آبلیمو میتواند برای کبد چرب مفید باشد، اما به تنهایی درمان قطعی نیست.
علیرغم اینکه بسیاری از افراد دارای اضافه وزن برای کاهش وزن خودشان دست به نخوردن وعدههای اصلی غذایی میزنند اما همچنان با وزن مواجه میشوند. دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران یکی از علل این وضعیت را میزان ریزه خاری آنها میداند.
اقتصادنیوز: دانشمندان بریتانیایی روشی شگفتانگیز و اشتهاآور برای خلاص شدن از شر انگل های گوارشی شناسایی کرده اند. مطالعه آنها نشان می دهد: رژیم غذایی پرچرب به سیستم ایمنی اجازه می دهد تا خود را از شر انگل ها خلاص کند، که عامل اصلی بیماری و مرگ در کشورهای در حال توسعه است.
نتایج تحقیقات نشان میدهد که رژیم غذایی حاوی ادویه با فلفل قرمز با افزایش خطر زوال عقل مرتبط است.
گنجاندن میوهها در رژیم غذایی یکی از عادت های سالم است که به تامین ویتامینهای مختلف کمک میکند. میوهها بهدلیل آب فراوان در حفظ رطوبت کافی بدن نیز نقش دارند. علاوه بر این، طرفداران رژیم لاغری نیز میتوانند از میوهها برای این منظور استفاده کنند. البته بعضی میوهها تاثیر بهتری دارند که توصیه میشود از آنها استفاده شود.
اقتصادنیوز: استادیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: کسانی که سابقه سکته قلبی و مغزی دارند نیز استعداد بروز علائم آلزایمر را دارند.
استادیار گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: کسانی که سابقه سکته قلبی و مغزی دارند نیز استعداد بروز علائم آلزایمر را دارند.
گنجاندن ماهی در رژیم غذایی میتواند به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک کند و خطر ابتلا به بیماریهای مختلف را به حداقل برساند.
سلامت جشمانی خود را با این صبحانههای ساده توصیه شده توسط متخصصان تغذیه متحول کنید.
مصرف «ویتامین ب 2» میتواند به طور موثری تعداد روزهای میگرنی افراد مبتلا به این بیماری را به 2 روز در ماه کاهش دهد. به گزارش عرشه آنلاین؛ میگرن شایع ترین مشکل عصبی در مراقبت های اولیه است، براساس یافته های آخرین مطالعات، میگرن در میان علل ناتوانی جهان در رتبه دوم و در میان زنان جوان در رتبه اول قرار دارد. در این بیماری معمولا، درد در یک طرف سر ایجاد می شود. بیماران میگرنی به تحریکات...
ریبوفلاوین یک ویتامین ضروری محلول در آب است که به پیشگیری از بیماریهای مختلف مانند سرطانها کمک میکند، افزود: اثرات بیولوژیکی ریبوفلاوین، از جمله اثرات آنتی اکسیدانی، ضد پیری، ضد التهابی، ضد درد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.