یک‌شنبه 1 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

درمان قطعی برای بیماری کبد چرب در مراحل پیشرفته، وجود ندارد، اما با تحرک بدنی، تغذیه سالم و کاهش وزن می‌توان شرایط بهتری را برای فرد مبتلا رقم زد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یافته‌های اخیرِ متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا نشان می‌دهد نوشیدن دو لیتر یا بیشتر در هفته از نوشیدنی‌های تولیدشده با شیرین‌کننده‌های مصنوعی، خطر آریتمی (ضربان غیرطبیعی و نامنظم قلب) را تا 20 درصد افزایش می‌دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که روزی 10 تا 12 هزار قدم پیاده می‌روند شاخص توده بدنی و درصد چربی کمتری دارند.

وب‌گاه مشرق نیوز

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که در بیش از 300 فرآیند بدن از جمله عملکرد عضلانی و عصبی، کنترل قند خون، عملکرد سیستم ایمنی و تنظیم خلق و خو نقش دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آجیل یکی از بهترین منابع پروتئین و چربی برای سلامت قلب است. آنها مملو از چربی های مفید برای قلب، پروتئین گیاهی، فیبر و ریزمغذی های مهم هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اخیرا در نتیجه تحقیقاتی مشخص شده که کم خوابی با ابتلای افراد به دیابت نوع 2 نیز مرتبط است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: احتمالاً تا به حال نام سیر سیاه به گوشتان خورده است. اما آیا می‌دانستید که این سیر خواص زیادی برای سلامتی بدن ما دا

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به گفته محققان، دو دهه است که سرطان روده بزرگ و رکتوم در افراد زیر 50 سال افزایش یافته است، به این معنی که بسیاری از آنها قبل از انجام غربالگری کولونوسکوپی به سرطان مبتلا می‌شوند.

وب‌گاه فرارو

مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌های اسیدی اصلی‌ترین علت فرسایش مینای دندان هستند. مینای دندان سخت‌ترین ماده معدنی موجود در بدن انسان است. این ماده سطح خارجی هر دندان را پوشش داده و از مواد معدنی ساخته شده که عمده این مواد هیدروکسی آپاتیت است.

وب‌گاه فرارو

زانودرد مشکلی است که معمولاً بیشتر افراد به دلایل مختلف آن را تجربه می‌کنند که ممکن است نتیجه یک آسیب، مانند پارگی رباط یا غضروف باشد. مشکلات دیگر از جمله آرتریت، نقرس و عفونت نیز می‌توانند باعث زانودرد شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

توجه به سلامت تنفسی به ویژه در فصل زمستان و در هنگام آلودگی هوا که انواع و اقسام ویروس‌ها در فضا جولان می‌دهند مهم است. به ویژه در محیط‌هایی که آلودگی هوا و بیماری‌های تنفسی در آن شایع است. علاوه بر داروها و درمان پزشکی استفاده از برخی ادویه‌ها در رژیم غذایی نیز می‌تواند به سلامت ریه‌ها کمک کند. توجه به سلامت تنفسی به ویژه در فصل زمستان و در هنگام آلودگی هوا که انواع و اقسام ویروس‌ها...

وب‌گاه فرارو

از آنجایی که قفسه‌های سوپرمارکت‌ها مملو از محصولات پروتئینی هستند، وقت آن است که بپرسیم آیا این مکمل‌ها واقعاً برای ما خوب هستند یا خیر.

وب‌گاه خبر آنلاین

10 ستاره سینما که در ادامه نام بردیم چنان عمیق در شخصیت خاصی غوطه‌ور شده‌اند که یا روانشان متزلزل شده یا سلامت جسمیشان تحت تاثیر قرار گرفته یا به طور کامل دیدگاه و سبک زندگیشان تغییر کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌امروز تصاویری در فضای مجازی از پرنده افسانه‌ای هما در آسمان کشور منتشر شد که مورد توجه کاربران قرار گرفت. امروز تصاویری در فضای مجازی از پرنده افسانه‌ای هما در آسمان کشور منتشر شد که مورد توجه کاربران قرار گرفت. فرود هما (کرکس ریشدار) که در ادبیات ایران به عنوان نماد سعادت شناخته می‌شود

وب‌گاه فرارو

آمار جهانی بهزیستی روانی نشان می‌دهد که بریتانیا در سال 2023 از نظر خلق‌وخو، نگرش به زندگی و عزت نفس، از میان 71 کشور در جایگاه 70 قرار گرفته است. این در حالی است که کشور‌های فقیر آفریقایی و آمریکای لاتین بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند.

وب‌گاه فرارو

با افزایش سن، سطح هورمون‌های زنان به طور طبیعی کاهش می‌یابد و منجر به یائسگی و کاهش تولید استروژن و پروژسترون می‌شود. گنجاندن مواد مغذی در رژیم غذایی می‌تواند راهی مفید برای حفظ تعادل هورمونی باشد.