یک‌شنبه 1 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: افرادی که چربی و قند خون بالایی دارند و فعالیت بدنی ندارند، مستعد ابتلا به کبد چرب هستند؛ هرچند درمان قطعی برای این بیماری در مراحل پیشرفته، وجود ندارد اما با تحرک بدنی، تغذیه سالم و کاهش وزن می‌توان شرایط بهتری را برای فرد مبتلا رقم زد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فصل زمستان از راه رسیده و موارد ابتلا به بیماری‌های ویروسی چون سرماخوردگی و آنفلوآنزا رو به افزایش است. بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا، واکسن بزنیم اما برخی هم به راهکارهای دیگر برای درمان این بیماری‌های فصلی روی می‌آورند. فصل زمستان از راه رسیده و موارد ابتلا به بیماری‌های ویروسی چون سرماخوردگی و آنفلوآنزا رو به افزایش است. بسیاری از متخصصان توصیه...

وب‌گاه مشرق نیوز

پیازچه، گیاهی معطر و پرخاصیت، نه تنها به عنوان چاشنی در آشپزی کاربرد دارد، بلکه دارای فواید درمانی قابل توجهی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

اکثر افراد در برخی مواقع زندگی سفتی مفاصل را تجربه می‌کنند، اما علل متفاوتی ممکن است این عارضه را ایجاد کنند و در برخی از افراد ممکن است به علل وخیم‌تری دچار سفتی مفاصل شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک کارشناس تغذیه در مورد آجیل گفت: آجیل خام بهترین نوع آجیل برای مصرف است. هر 100 گرم آجیل حدود 600 کالری دارد، استفاده از کشمش، نخودچی و میوه‌های خشک در آجیل ترکیب مفیدتر و اقتصادی‌تری را برای پذیرایی فراهم می‌آورد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کشمش، که به عنوان «شرینی طبیعت» شناخته می‌شود، منبع غنی از قند طبیعی و کالری است و زمانی که به طور متعادل مصرف می‌شود، مزایای بی‌شماری برای سلامت بدن به همراه دارد.

وب‌گاه گسترش

یک مطالعه جدید به طور معجزه‌آسا نشان داده است که کاهش وزن ممکن است با افزایش خطر ابتلا به سرطان همراه باشد، در حالی که اضافه وزن با بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله سرطان مرتبط است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

انتخاب کفش راحت، مناسب و حمایتی یا طبی نیز موضوع مهمی برای پیشگیری از زانو درد یا کاهش دردهای مربوط به زانو است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: زانودرد مشکلی است که معمولاً بیشتر افراد به دلایل مختلف آن را تجربه می‌کنند که ممکن است نتیجه یک آسیب، مانند پارگی رباط یا غضروف باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

متابولیسم، مسئول تبدیل مواد مغذی به دست آمده از غذاها به سوخت است؛ هرچه میزان متابولیسم افزایش یابد، کالری بیشتری به هنگام استراحت سوزانده می‌شود.

وب‌گاه فرارو

بر اساس یک مطالعه، کسانی که هر روز روغن زیتون را به عنوان بخشی از صبحانه پرچرب به جای روغن سویا مصرف می‌کردند، کاهش قابل توجه چربی و همچنین کاهش فشارخون داشتند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: طبق بیانیه اخیر سازمان غذا و داروی آمریکا «مصرف منظم ماست، خطر دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد.»

وب‌گاه فرارو

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید معاینات منظم انجام دهند، زیرا اگر به خوبی مدیریت نشود می‌تواند عوارض جدی ایجاد کند. دیابت یکی از علل اصلی از دست دادن بینایی قابل پیشگیری در افراد در سن کار در بریتانیا است و عامل اصلی قطع عضو، نارسایی کلیه، حمله قلبی و سکته مغزی می‌باشد. خطر عوارض در طول زمان افزایش می‌یابد. کنترل ضعیف گلوکز خون دلیل اصلی ایجاد عوارض در افراد است. این خطر در افرادی که...

وب‌گاه فرارو

کشمش، با فواید چندگانه‌ای که از تقویت گوارش گرفته تا مبارزه با کم‌خونی و حفظ سلامتی دهان و دندان ارائه می‌دهد، یک افزودنی مغذی و قدرتمند به رژیم غذایی روزانه است. این میوه خشک نه تنها به بهبود سلامتی کمک می‌کند بلکه به حفظ زیبایی طبیعی پوست و مو نیز مفید است.

وب‌گاه فرارو

توجه به سلامت تنفسی، به‌ویژه در فصل زمستان و در هنگام آلودگی هوا که انواع و اقسام ویروس‌ها در فضا جولان می‌دهند، مهم است؛ به‌ویژه در محیط‌هایی که آلودگی هوا و بیماری‌های تنفسی در آن شایع است. علاوه‌بر دارو‌ها و درمان پزشکی، استفاده از برخی ادویه‌ها در رژیم غذایی نیز می‌تواند به سلامت ریه‌ها کمک کند.