یک‌شنبه 1 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پژوهشگر جهاد دانشگاهی و عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مطالعات نشان داده‌اند که کمبود مواد مغذی مانند B12 و اسید فولیک می‌تواند شنوایی را تا 39 درصد کاهش دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خوردن سیر از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم نقش مهمی در حفظ سلامت قلب دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

گرفتگی یا اسپاسم شبانه عضلات پا به صورت انقباضات دردناک عضلات ساق پا، ران یا عضلات پا در شب است که می‌تواند چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک متخصص مغز و اعصاب، در خصوص کمک به بیمار سکته مغزی، نکاتی را متذکر شد.

وب‌گاه فرارو

طبق قانون 333 که بعضی از افراد آن را قانون 3 هم می‌نامند، وقتی مضطرب می‌شوید باید توجه خود را به 3 چیزی که می‌توانید لمس کنید، ببینید و بشنوید معطوف کنید. با این کار به محیط فیزیکی اطراف و لحظه حال برمی‌گردید، با بدنتان ارتباط برقرار می‌کنید و ذهنتان متوجه می‌شود هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ریفلاکس اسید، زمانی اتفاق می‌افتد که اسید معده به مری بازگردد؛ این مشکل پدیده رایجی است، اما می‌تواند باعث عوارض و علائم دردسرساز مانند سوزش سر دل شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

استفاده از حبوبات به دلیل بالا بودن مواد مغذی در آن‌ها در انواع غذاهای ایرانی مرسوم است. اما در حالی که بنشن و حبوبات یک منبع تغذیه‌ای قوی هستند و منبعی عالی از پروتئین و فیبر محسوب می‌شوند، برخی از افراد ممکن است پس از مصرف این غذاهای مفید دچار نفخ شوند. استفاده از حبوبات به دلیل بالا بودن مواد مغذی در آن‌ها در انواع غذاهای ایرانی مرسوم است. اما در حالی که بنشن و حبوبات یک منبع تغذیه‌ای...

وب‌گاه عرشه آنلاین

فال تاروت سه شنبه 15 اسفند 1402 را بخوانید تا از اتفاقات مهم پیش روی خود در این روز باخبر شوید. فال تاروت یکی از روش های پیش بینی آینده است که به وسیله‌ی کارت های تاروت انجام می شود. فال تاروت انواع مختلفی دارد مثل فال تاروت یهودی، فال تاروت رنگی، فال تاروت اصلی، فال تاروت کبیر و فال تاروت صغیر. در این متن با ما همراه باشید تا فال تاروت کبیر را بخوانید. فال تاروت امروز برای متولدین...

وب‌گاه عرشه آنلاین

فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی می‌گوید: توجه داشته باشیم قلب حساس‌ترین ارگان بدن ماست پس شایسته توجه بیشتر خواهد بود. ضمن آنکه تغییر در هر کدام از این مشکلات؛ حتی کوچک می‌تواند تاثیری مهمی بر سلامت و کیفیت زندگی ما و جامعه ما داشته باشد. فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی می‌گوید: توجه داشته باشیم قلب حساس‌ترین ارگان بدن ماست پس شایسته توجه بیشتر خواهد بود. ضمن آنکه تغییر در هر کدام از این...

وب‌گاه فرارو

تمرینات قدرتی همراه با وزنه تنها مختص بدنسازان نیست بلکه کارشناسان می‌گویند می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که فردی با وزن 73 کیلوگرم در هر 30 دقیقه دویدن با سرعت متوسط حدود 250 کالری می‌سوزاند. اگر او سرعت خود را افزایش دهد می‌تواند حدود 365 کالری را در همان بازه زمانی بسوزانند. با این وجود، اگر به جای آن از نیم ساعت برای تمرین از وزنه استفاده کند...

وب‌گاه عرشه آنلاین

کربوهیدرات‌هایی مانند نان سفید و پاستا باعث افزایش سطح گلوکز در خون می‌شوند که در صورت نیاز بدن به عنوان چربی ذخیره می‌شود. با کاهش میزان کربوهیدرات‌های مصرفی بدن وادار می‌شود تا چربی‌های ذخیره شده را برای انرژی بسوزاند و در نتیجه کاهش وزن را به همراه داشته باشد. ظرفیت بالقوه معکوس کردن دیابت نوع 2 و بهبود تنظیم گلوکز در بدن نیز در آن صورت افزایش می‌یابد. کربوهیدرات‌هایی مانند نان سفید...

وب‌گاه فرارو

گنجاندن سوپرغذا‌ها در رژیم غذایی روزانه یک راه پیشگیرانه و خوشمزه برای حمایت از سلامت روده است. به یاد داشته باشید روده‌ای که به‌خوبی تغذیه شده باشد، نه‌تن‌ها به هضم غذا کمک می‌کند، بلکه نقش حیاتی در ارتقای سلامت و شادابی بدن ایفا می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رژیم غذایی سرشار از چربی، مواد قندی، نمک و کلسترول بالا در کنار بی تحرکی، استرس کنترل نشده و عصبانیت، خطر بروز بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. در این مطلب غذاهای مفید و مضر معرفی شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رژیم غذایی سرشار از چربی، مواد قندی، نمک و کلسترول بالا در کنار بی تحرکی، استرس کنترل نشده و عصبانیت، خطر بروز بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

زعفران یکی از انواع ادویه‌های گران قیمت در سراسر جهان است که خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات زعفران در ادامه باما همراه باشید.