پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

برای بهبود جریان خون و حفظ سلامت قلب و عروق، مصرف مواد غذایی مانند مرکبات، شکلات سیاه، تخمه‌ی آفتابگردان، زنجبیل، سیر، جینکوبیلوبا، هندوانه، ماهی آزاد، لیموترش، آووکادو، تخم‌مرغ‌های ارگانیک، آجیل و اجتناب از قند‌های افزوده و چربی‌های مضر توصیه می‌شود.

وب‌گاه فرارو

بین بازیکنان بسکتبال دبیرستانی و کالج، کسانی که به مدت 15 دقیقه تکنیک ضربه‌ای EFT را تمرین کرده بودند، عملکرد پرتاب آزاد خود را به طور متوسط نزدیک به 21 % بهبود بخشیدند...

وب‌گاه فرارو

فشار داخل چشمی یا فشار چشم یک بیماری چشمی است که می‌تواند به تخریب عصب بینایی و در نهایت از دست دادن بینایی منجر شود. درمان به موقع و کنترل فشار چشم می‌تواند به پیشگیری از این مشکلات کمک کند. روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید برای درمان فشار چشم خود از آن‌ها استفاده کنید.

وب‌گاه فرارو

لثه‌ها نقش حیاتی در سلامت دهان دارند؛ آن‌ها دندان‌ها را ایمن نگه داشته، استخوان‌های دهان را محافظت کرده و به صورت روزانه با باکتری‌ها مبارزه می‌کنند. با اینکه اغلب به تمیزی روزانه دندان‌هایمان توجه می‌کنیم، معمولاً مراقبت از لثه‌ها را فراموش می‌کنیم.

وب‌گاه فرارو

احتمالا با دیدن عنوان متوجه شده‌اید که بنا داریم در این مطلب به بررسی علت نفخ زیاد و باد شکم بپردازیم. این نفخ زیاد ناشی از تجمع گاز در دستگاه گوارش است که می‌تواند منجر به بروز ناراحتی‌های شکمی شود و به شدت برای فرد آزار دهنده باشد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه مشرق نیوز

افراد مبتلا به سنگ کلیه درد بسیار شدیدی در پهلوها و کلیه ها دارند. رژیم غذایی نامناسب، چاقی و کم تحرکی، دیابت و مشکلات روده می توانند از عوامل زمینه ساز سنگ کلیه باشند.

وب‌گاه فرارو

یک متخصص علوم وصنایع غذایی می‌گوید: تمامی روغن‌ها کالری زا هستند و هر گرم از آن‌ها 9 کیلوکالری انرژی تولید می‌کنند و تا به امروز هیچگونه روش و تکنولوژی برای حذف کالری زایی روغن‌ها ابداع نشده و هیچ روغن و چربی‌ای از این قاعده مستثنی نیست.

وب‌گاه فرارو

طبع شیر بادام گرم و‌تر است و از این رو، در طب سنتی بر خوردن آن تاکید شده است! بسیاری از افراد، به دلیل ارزش غذایی شیر بادام، آن را جایگزین لبنیات می‌کنند. البته شیر بادام منشا گیاهی داشته و نسبت به شیر گاو، ارزش غذایی کمتری دارد؛ اما مقدار ویتامین E موجود در شیر بادام نسبت به شیر گاو بیشتر است! به طور کلی، ارزش غذایی شیر بادام به قرار زیر است:

وب‌گاه تابناک

یکی از نوشیدنی‌های خوش طعمی که می‌توان آن را برای تامین کلسیم و پروتئین بدن، به رژیم غذایی اضافه نمود، شیر بادام است. خواص شیر بادام شامل پروتئین، کلسیم، فیبر و چربی هستند، که علاوه بر تامین انرژی، برای مدیریت وزن و لاغری نیز مفیدند!

وب‌گاه فرارو

آمار مبتلایان به دیابت در ایران به حدود 7 میلیون نفر رسید، این در حالی است که این میزان در سال در دو دهه پیش، تنها 2 میلیون نفر بود.

وب‌گاه فرارو

کشور استرالیا از نظر امید به زندگی اوضاع به‌مراتب بهتری نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی‌زبان مثل بریتانیا، آمریکا و کانادا دارد.

وب‌گاه فرارو

خوراک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و آسان ایرانی است که از ترکیب مرغ با قارچ، سیب زمینی، شیر، خامه و سیر تهیه می‌شود و بسیار مقوی است.

وب‌گاه فرارو

میوه‌ها منابع غذایی مفید و مغذی هستند که استفاده از آن‌ها فواید زیادی برای حفظ و بهبود سلامتی ما دارد. با این حال افرادی ممکن است نگران قند میوه‌ها باشند.

وب‌گاه عصر ایران

خانواده ی کلم ها: به خصوص کلم بروکلی و جوانه های آن، گل کلم. همچنین سوئرکرات (نوعی کلم تخمیری) نیز می تواند در کنترل میکروب معده نقش داشته باشد.

وب‌گاه فرارو

شیره انگور یک ماده غذایی طبیعی و مغذی است که با خواص فراوان خود به تقویت سیستم عصبی، افزایش انرژی، و بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند. با توجه به محتوای بالای قند طبیعی، افراد دیابتی باید با احتیاط مصرف کنند و بهتر است از شیره انگور خالص و طبیعی استفاده شود. مصرف منظم این ماده به‌ویژه در فصل‌های سرد سال توصیه می‌شود، اما می‌توان آن را در تمامی فصول به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم گنجاند.