پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه عصر ایران

خانواده ی کلم ها: به خصوص کلم بروکلی و جوانه های آن، گل کلم. همچنین سوئرکرات (نوعی کلم تخمیری) نیز می تواند در کنترل میکروب معده نقش داشته باشد.

وب‌گاه فرارو

شیره انگور یک ماده غذایی طبیعی و مغذی است که با خواص فراوان خود به تقویت سیستم عصبی، افزایش انرژی، و بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند. با توجه به محتوای بالای قند طبیعی، افراد دیابتی باید با احتیاط مصرف کنند و بهتر است از شیره انگور خالص و طبیعی استفاده شود. مصرف منظم این ماده به‌ویژه در فصل‌های سرد سال توصیه می‌شود، اما می‌توان آن را در تمامی فصول به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم گنجاند.

وب‌گاه فرارو

ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انبه به تقویت سیستم ایمنی و محافظت بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کنند. ویتامین A و C موجود در انبه به جوان‌سازی پوست، کاهش چین و چروک و بهبود رنگ پوست کمک می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

وقتی صحبت از منابع پروتئینی میشود، اغلب به تخم مرغ، مرغ، گوشت گاو و... فکر می‌کنیم. اما نباید ماهی را فراموش کرد؛ یکی از مزایای اصلی مصرف کنسرو ماهی تن این است که یک راه مقرون به صرفه و آسان برای افزایش دریافت پروتئین محسوب می‌شود. یک کنسرو کامل ماهی تن حدود 40 گرم پروتئین دارد.

وب‌گاه فرارو

نوع و نحوه‌ی غذا خوردن شما می‌تواند به طور مستقیم بر تعداد دفعاتی که احساس گرسنگی می‌کنید تأثیر بگذارد. گرسنگی مداوم ممکن است ناشی از کمبود پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم در رژیم غذایی باشد. همچنین، عوامل دیگری مانند نداشتن خواب کافی و استرس نیز می‌توانند اشتها و احساس گرسنگی را افزایش دهند.

وب‌گاه فرارو

نخود یکی از منابع غنی مواد مغذی است که از دیرباز در کشور‌های خاورمیانه کشت و مصرف می‌شود. یک پیمانه (164 گرم) نخود پخته حاوی 269 کالری است که حدود 67 درصد از این کالری‌ها از کربوهیدرات‌ها، و مابقی از پروتئین و چربی تأمین می‌شود. این حبوبات منبعی عالی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین است و به همین دلیل می‌تواند نقش مهمی در رژیم غذایی روزانه داشته باشد.

وب‌گاه فرارو

والدین می‌توانند حامی و کمک خوبی برای هر نوجوانی باشند که دچار اختلال خوردن است. با این حال، اگر کار درست را انجام ندهند، به همین نسبت می‌توانند بسیار مخرب باشند. نقش والدین در وهله اول از این جهت اهمیت دارد که آن‌ها می‌توانند الگو‌های رفتاری فرزندان خود را بهتر بشناسند و به راحتی هر گونه تغییر در رژیم غذایی آن‌ها را تشخیص دهند.

وب‌گاه فرارو

برای بسیاری از ما، خوردن شیرینی، شکلات، بستنی، یا یک بسته ویفر ترد به عنوان راهی برای فرار از استرس و اضطراب روزمره محسوب می‌شود. این خوراکی‌ها شاید در لحظه احساس خوبی به ما بدهند، اما آیا می‌دانید که مصرف مداوم آن‌ها می‌تواند به تدریج سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و سلامتی‌تان را به خطر بیندازد؟

وب‌گاه فرارو

گوشت بلدرچین یکی از اجزای اصلی غذا‌های سنتی در کشور‌هایی مانند لهستان، پرتغال، ایتالیا، مکزیک و هند محسوب می‌شود. این گوشت معمولاً با استخوان مصرف می‌شود، زیرا این پرندگان کوچک هستند و جدا کردن استخوان‌های ریز آن‌ها دشوار است. با این حال، این استخوان‌ها بسیار نرم بوده و به راحتی جویده می‌شوند. بلدرچین که در هند به نام گوشت خمیر نیز شناخته می‌شود، به دلیل طعم لذیذ و خواص سلامتی‌اش بسیار...

وب‌گاه فرارو

تخم مرغ منبع طبیعی مواد مغذی، از جمله کولین، لوتئین و زآگزانتین، است که به سلامت مغز کمک می‌کنند. کولین موجود در تخم مرغ به سلامت مادام‌العمر مغز در هر سن و هر زمینه‌ای از جمله حافظه، تفکر، خلق و خو و... کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که دریافت لوتئین با عملکرد شناختی بهتر در بزرگسالان و افراد مسن‌تر ارتباط مستقیمی دارد.

وب‌گاه فرارو

پژوهشی جدید نشان داده است مصرف منظم روغن زیتون فواید سلامت زیادی به همراه دارد!

وب‌گاه فرارو

سوزش سر دل زمانی رخ می‌دهد که اسید معده وارد مری شده و دیواره‌های آن را تحریک می‌کند. این احساس ممکن است بعد از غذا خوردن به فرد دست دهد. به خصوص اگر در خوردن غذا‌های تند، چرب، سرخ شده، دودی یا ترش زیاده روی کرده باشید یا از آن‌ها سوء استفاده کرده باشید.

وب‌گاه فرارو

در برخی موارد ممکن است به علت دریافت ناکافی ویتامین D در رژیم غذایی یا مشکل سوءجذب، دچار کمبود این ویتامین باشید.

وب‌گاه فرارو

فولیک اسید یا ویتامین B 9 یکی از ویتامین‌های ضروری برای بدن است که نقش حیاتی در سلامت عمومی دارد. منابع غنی از فولیک اسید شامل حبوبات، مارچوبه، تخم‌مرغ، سبزیجات برگ‌دار، چغندر، مرکبات، کلم بروکلی، آجیل و دانه‌ها، جوانه گندم، جگر گاو، موز، آووکادو و غلات غنی‌شده می‌باشند.

وب‌گاه فرارو

برای کنترل اشتها و جلوگیری از هوس‌های غذایی، تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند امگا 3، روی، ویتامین ب، منیزیم، کلسیم و آهن اهمیت زیادی دارد. مصرف منابع غذایی غنی از این مواد می‌تواند به کاهش میل به مصرف شکر، نمک و تنقلات کمک کرده و به حفظ وزن و سلامت بدن یاری رساند.

وب‌گاه فرارو

برخی محققان معتقدند که ورزش با شکم خالی می‌تواند مزایایی داشته باشد، اما آن را به‌عنوان روش ایدئال توصیه نمی‌کنند. اگر با معده خالی ورزش کنید، ممکن است منابع ارزشمند انرژی مانند پروتئین‌های بدن را از دست بدهید، که این می‌تواند به کاهش توان جسمی و کاهش بنیه منجر شود.