پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

پژوهشی جدید نشان داده است مصرف منظم روغن زیتون فواید سلامت زیادی به همراه دارد!

وب‌گاه فرارو

سوزش سر دل زمانی رخ می‌دهد که اسید معده وارد مری شده و دیواره‌های آن را تحریک می‌کند. این احساس ممکن است بعد از غذا خوردن به فرد دست دهد. به خصوص اگر در خوردن غذا‌های تند، چرب، سرخ شده، دودی یا ترش زیاده روی کرده باشید یا از آن‌ها سوء استفاده کرده باشید.

وب‌گاه فرارو

در برخی موارد ممکن است به علت دریافت ناکافی ویتامین D در رژیم غذایی یا مشکل سوءجذب، دچار کمبود این ویتامین باشید.

وب‌گاه فرارو

فولیک اسید یا ویتامین B 9 یکی از ویتامین‌های ضروری برای بدن است که نقش حیاتی در سلامت عمومی دارد. منابع غنی از فولیک اسید شامل حبوبات، مارچوبه، تخم‌مرغ، سبزیجات برگ‌دار، چغندر، مرکبات، کلم بروکلی، آجیل و دانه‌ها، جوانه گندم، جگر گاو، موز، آووکادو و غلات غنی‌شده می‌باشند.

وب‌گاه فرارو

برای کنترل اشتها و جلوگیری از هوس‌های غذایی، تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند امگا 3، روی، ویتامین ب، منیزیم، کلسیم و آهن اهمیت زیادی دارد. مصرف منابع غذایی غنی از این مواد می‌تواند به کاهش میل به مصرف شکر، نمک و تنقلات کمک کرده و به حفظ وزن و سلامت بدن یاری رساند.

وب‌گاه فرارو

برخی محققان معتقدند که ورزش با شکم خالی می‌تواند مزایایی داشته باشد، اما آن را به‌عنوان روش ایدئال توصیه نمی‌کنند. اگر با معده خالی ورزش کنید، ممکن است منابع ارزشمند انرژی مانند پروتئین‌های بدن را از دست بدهید، که این می‌تواند به کاهش توان جسمی و کاهش بنیه منجر شود.

وب‌گاه فرارو

کنترل وزن و پیروی از یک رژیم غذایی سالم علاوه بر پیشگیری از ایجاد آرتروز می‌تواند به تسکین التهاب و درد در این بیماران کمک کند.

وب‌گاه فرارو

آترواسکلروز یک بیماری جدی و خطرناک است که با تجمع رسوبات چربی در دیواره‌های سرخرگ‌ها بروز می‌کند. این تجمع باعث ضخیم شدن و سخت شدن این شریان‌های حیاتی می‌شود و می‌تواند به مشکلات جدی در جریان خون منجر شود.

وب‌گاه فرارو

استرس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می‌شود که منجر به افزایش ضربان قلب و گاهی تنگی تنفس می‌شود؛ تداوم این شرایط در طولانی‌مدت می‌تواند مضر باشد و منجر به اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا و بیماری قلبی شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اولین کاری که افراد شاد انجام می دهند توجه به خلق و خوی خود است که می‌تواند تأثیرات ماندگاری بر بقیه روز شما داشته باشد. اولین کاری که افراد شاد انجام می دهند توجه به خلق و خوی خود است که می‌تواند تأثیرات ماندگاری بر بقیه روز شما داشته باشد. به گزارش عرشه آنلاین؛ به خودتان زمان و فضا بدهید و از خودتان مراقبت کنید تا برای روز پیش رو به بهترین شکل ممکن آماده شوید.

وب‌گاه فرارو

آب انار خالص یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی است که از طریق فعالیت ضد میکروبی و ضد التهابی خود، از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

آمارانت گیاهی بلند با برگ‌های پهن سبز است و گل‌های بنفش روشن، قرمز یا طلایی دارد. دانه تاج خروس هم‌اندازه دانه خشخاش است و به‌دلیل پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های زیادش در گذشته یکی از عناصر اصلی رژیم غذایی مردم بود.

وب‌گاه فرارو

یک پزشک انکولوژیست برای کاهش خطر ابتلا به سرطان چه کار‌هایی انجام می‌دهد؟ دکتر هر روز 30 دقیقه ورزش می‌کند. او همیشه با ناهار و شام خود میوه یا سبزیجات می‌خورد و مصرف گوشت قرمز را به یک یا دو بار در هفته محدود کرده است

وب‌گاه فرارو

مصرف آنتی بیوتیک‌ها ممکن است آسیب زیادی به سیستم دفاعی بدن برساند. اگر در شرایطی مجبور به استفاده از چرک خشک کن شدید بهتر است گزینه‌های جایگزین را امتحان کنید.

وب‌گاه فرارو

تعداد افراد صد ساله و نزدیک به صدساله در سراسر جهان تقریباً چهار برابر شده و هر سال به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود!

وب‌گاه فرارو

بلوط، به‌عنوان یک میوه مغذی و ارزشمند، دارای خواص متعددی از جمله تقویت سلامت قلب، افزایش سیستم ایمنی، کنترل قند خون، و بهبود عملکرد مغز است. با گنجاندن بلوط در رژیم غذایی، می‌توانید از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.