دوشنبه 2 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

موز، یکی از میوه‌های مغذی است که منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. خوردن موز برای کودکان، ورزشکاران و افرادی که نگران تناسب اندام شان هستند، مفید است. این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر دارد، اما برای اینکه اختلال در هضم آن رخ ندهد باید از مصرف همزمان آن با بعضی از خوراکی‌ها پرهیز کرد.

وب‌گاه فرارو

عفونت درمان نشده مجاری ادراری می‌تواند منجر به عفونت پیشرفته مثانه یا عفونت کلیه چپ شود که دردی مداوم ایجاد می‌کند که به سمت پایین و چپ کمر کشیده می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت نیوز نوشت: موز، یکی از میوه‌های مغذی است که منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. خوردن موز برای کودکان، ورزشکاران و افرادی که نگران تناسب اندام شان هستند، مفید است. این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر دارد اما برای اینکه اختلال در هضم آن رخ ندهد باید از مصرف همزمان آن با بعضی از خوراکی‌ها پرهیز کرد.

وب‌گاه فرارو

بیشتر ما شاید به این فکر نکنیم که صبح پیش از هر چیزی آبمیوه بنوشیم. اما آیا واقعاً درست است که صبح قبل از اینکه لقمه‌ای در دهان بگذاریم یا بعدازظهر به‌عنوان میان‌وعده آبمیوه بنوشیم؟

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: کمبود ویتامین B12 در کسانی که دچار مشکلات گوارشی بوده یا داروهای اسید معده دریافت می‌کنند و همچنین در کسانی که رژیم‌های گیاهی را انتخاب کرده‌اند، شایع است. اما کمبود این ویتامین چه آسیبی به بدن وارد می‌کند؟

وب‌گاه عصر ایران

مهم است که هرفردی به خصوص زنان به مقادیر کافی این ویتامین را از طریق رژیم غذایی دریافت کنند. با این حال از هشت حقیقت مهم در مورد فقر ویتامین B12 نباید چشم پوشی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مراقبت از سلامت بدن با فعالیت جسمی، انتخاب غذای سالم، خواب کافی و... عاداتی هستند که از پیری زودرس جلوگیری می‌کنند. حتی با رعایت این عادات می‌توانید دوران کهنسالی سالم‌تری را هم تجربه کنید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کمبود ویتامین B12 در کسانی که دچار مشکلات گوارشی بوده یا داروهای اسید معده دریافت می‌کنند و همچنین در کسانی که رژیم‌های گیاهی را انتخاب کرده‌اند، شایع است. اما کمبود این ویتامین چه آسیبی به بدن وارد می‌کند؟

وب‌گاه خبر آنلاین

یورونیوز نوشت: تحقیقات جدید دانشمندان هاروارد نشان می‌دهد که اثربخشی رژیم‌های کم کربوهیدرات که برای مدیریت وزن دارای محبوبیت است به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است و برخی از این رژیم‌ها به‌طور بالقوه منجر به افزایش وزن می‌شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بیماری ام‌اس یا «مالتیپل اسکلروزیس» در زنان دو تا سه برابر بیشتر از مردان رایج است و نشانه‌ها، عوارض، سیر و پیشرفت بیماری هم فرق می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موز، یکی از میوه‌های مغذی است که منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. خوردن موز برای کودکان، ورزشکاران و افرادی که نگران تناسب اندام شان هستند، مفید است. این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر دارد اما برای اینکه اختلال در هضم آن رخ ندهد باید از مصرف همزمان آن با بعضی از خوراکی‌ها پرهیز کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کبد یک اندام مهم است که عملکرد‌های ضروری دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود با رعایت رژیم غذایی مناسب از آن محافظت شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کمبود ویتامین B12 در کسانی که دچار مشکلات گوارشی بوده یا داروهای اسید معده دریافت می‌کنند و همچنین در کسانی که رژیم‌های گیاهی را انتخاب کرده‌اند، شایع است. اما کمبود این ویتامین چه آسیبی به بدن وارد می‌کند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موز به‌دلیل پتاسیم بالا از سلامت قلب محافظت می‌کند و فیبر آن در تنظیم کلسترول خون موثر است.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت نیوز نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، برای سلامت پوست مفید است. دریافت ریزمغذی‌هایی مانند بیوتین، ویتامین‌های A و C و روی از طریق مواد غذایی، ناخن‌ها، پوست و موی سالم‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد. از طرفی، تقریباً هرگونه کمبود تغذیه‌ای، مانند کلسیم یا آهن، می‌تواند بر تأثیر منفی بر سلامت پوست و مو داشته باشد.