سه‌شنبه 3 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین به نقل از مدیسن نت نوشت: طبق یک مطالعه جدید، تنها مصرف دو وعده گوشت قرمز در هفته - فرآوری شده یا فرآوری نشده - می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 62 درصد افزایش دهد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عدد فشار خون خود را بدانید و در صورتی که مبتلا به فشار خون بالا هستید، با کمک پزشک معالج آن را در محدوده طبیعی نگه دارید. چگونه از سکته مغزی در امان باشیم؟ عدد فشار خون خود را بدانید و در صورتی که مبتلا به فشار خون بالا هستید، با کمک پزشک معالج آن را در محدوده طبیعی نگه دارید. به گزارش عرشه آنلاین، عدد فشار خون خود را بدانید و در صورتی که مبتلا به فشار خون بالا هستید، با کمک پزشک معالج...

وب‌گاه فرارو

غم یک واکنش طبیعی دربرابر رویداد‌های ناگوار و یا قرار گرفتن در شرایط دشوار است که هر فردی آن را در طول زندگی اش تجربه می‌کند، اما برخی آن را با افسردگی که یکی از اختلالات روانی شناخته می‌شود، اشتباه می‌گیرند؛ حال پرسش این است که چطور بین احساس غمگینی با افسردگی تمایز قائل شویم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس» نوشت: افرادی که عادت به خوردن چیپسِ سیب‌زمینی دارند اغلب می‌گویند که نمی‌توانند فقط چند عدد از آن را مصرف کنند و معمولا ترغیب می‌شوند تا انتهای چیپس موجود را بخورند.

وب‌گاه فرارو

ماست یونانی غلیظ‌تر و خامه ای‌تر از ماست معمولی غلیظ‌تر و خامه ای‌تر است و در اثر حرارت دلمه نمی‌بندد بنابراین می‌توان از آن در آشپزی استفاده کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مهم نیست کجا زندگی می کنید، به هر کجا که نگاه کنید غذاهایی که ما امروزه مصرف می‌کنیم نسبتا از طبیعت فاصله گرفته است و حتی به جای استفاده از خواص میوه، گاهی از قرص‌های مولتی ویتامین آماده استفاده می‌شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

زیاده‌روی در مصرف برخی مواد غذایی و خوراکی‌ها به راحتی می‌تواند شما را در معرض ابتلا به دیابت قرار دهد. زیاده‌روی در مصرف برخی مواد غذایی و خوراکی‌ها به راحتی می‌تواند شما را در معرض ابتلا به دیابت قرار دهد. به گزارش عرشه آنلاین، طبق یک مطالعه جدید، تنها مصرف دو وعده گوشت قرمز در هفته - فرآوری شده یا فرآوری نشده - می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 62 درصد افزایش دهد.

وب‌گاه فرارو

سالاد سیب درختی یکی از انواع سالادهای سرد است که برای تهیه آن از میوه سیب، مرغ، خیارشور و... استفاده می‌شود و پیش غذایی بسیار خوشمزه و مقوی است.

وب‌گاه فرارو

یک متخصص تغذیه، گفت: برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک دارو‌هایی تجویز می‌شوند که با توجه به نوع بیماری و شدت و ضعف آن ممکن است از هورمون‌های استروژن و پروژسترون هم در آن‌ها استفاده شود.

وب‌گاه فرارو

بهترین راه برای خرید روغن زیتون اصل این است که همیشه روغن زیتون را از فروشگاه‌های معتبر و افراد مورد اطمینان خریداری کنید تا خیالتان از اصلی بودن روغن راحت باشد.

وب‌گاه فرارو

«اشلی گیرهارت»، محقق ارشد و استاد روانشناسی دانشگاه میشیگان در بیانیه‌ای مطبوعاتی در این باره گفت: پشتیبانی همگرا و ثابتی برای اعتبار و ارتباط بالینی اعتیاد به مواد غذایی فوق فرآوری شده وجود دارد. با اذعان به اینکه انواع خاصی از غذا‌های فرآوری شده دارای خواص مواد اعتیادآور هستند، ممکن است بتوانیم به بهبود سلامت جهانی کمک کنیم.

وب‌گاه فرارو

یک محقق، گفت: پیشگیری از دیابت مهم است، زیرا این بیماری به خودی خود یک بار جدی است و همچنین یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی، سرطان و زوال عقل است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای همراه با فعالیت بدنی با تغییرات بدن مرتبط با بالا رفتن سن مانند افزایش چربی و کاهش توده عضلانی مقابله می‌کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فست فود خوردن جز سیر کردن لحظه‌ای شما و رفع گرسنگی هیچ فایده‌ای برای بدن‌تان ندارد و مصرف آن تنها ضرر است. فست فود خوردن جز سیر کردن لحظه‌ای شما و رفع گرسنگی هیچ فایده‌ای برای بدن‌تان ندارد و مصرف آن تنها ضرر است. به گزارش عرشه آنلاین، فست فود یک گزینه غذایی رایج و پرکالری است که عموماً هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد. خوردن بیش از حد این غذاها می‌تواند تقریباً بر تمام بخش‌های بدن تأثیر...

وب‌گاه فرارو

مصرف بیش از حد فست فود باعث افزایش دریافت سدیم می‌شود. به طور مثال یک چیزبرگر دوبل و سیب زمینی سرخ‌شده کوچک حاوی بیش از 1500 میلی گرم سدیم است. با گذشت زمان، مصرف زیاد سدیم می‌تواند فشار خون را افزایش دهد و ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته را بالا ببرد.

وب‌گاه فرارو

برای مقابله با بیماری چاقی راه‌های درمان ساده‌ای وجود دارد که اثرگذاری آن به اراده فرد بستگی دارد و گاهی برای درمان آن ممکن است ماه‌های طولانی زندگی خود را درگیر برنامه‌های غذایی مختلف کنید.