چهارشنبه 4 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

فیبر، چربی‌های غیراشباع و اسید‌های چرب امگا 3 موجود در آجیل ممکن است به بدن شما کمک کند تا التهاب، کلسترول بد LDL و تجمع پلاک در رگ‌های خونی را کاهش دهد که همگی با بیماری قلبی مرتبط هستند. آن‌ها همچنین ممکن است از شما در برابر لخته‌های خونی که باعث سکته می‌شوند محافظت کنند. احتمالاً نوع آجیل‌هایی که انتخاب می‌کنید خیلی مهم نیست، اما در مصرف آن زیاده‌روی نکنید چزا که آن‌ها کالری زیادی...

وب‌گاه خبر آنلاین

سلامت‌نیوز نوشت: نکات ساده زیر می تواند سلامت قلب شما را تضمین کرده و خطر بیماری ها و حملات قلبی را کاهش دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مطالعات علمی نشان می‌دهند که بعضی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها باعث سردرد می‌شوند و افراد مبتلا به میگرن باید این محصولات را از رژیم غذایی شان کنار بگذارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کدوی قلیایی منبع خوبی از فیبر رژیمی است، این فیبر می‌تواند به کاهش سطوح کلسترول کمک کند. فیبر رژیمی در مسیر هضم غذا به مولکول‌های کلسترول می‌چسبد و به حذف آن‌ها کمک می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت‌نیوز نوشت: افرادی که با مشکل سردرد یا میگرن مواجه هستند، حتما می‌دانند که بعضی از ترکیبات مثل یک عامل محرک برای سردرد آنها عمل می‌کنند، درحالی که گاهی اوقات هم هیچ علت واضحی برای سردردهای خودشان پیدا نمی‌کنند. جدای از عواملی مثل استرس، خواب، صداهای بلند و...، رژیم غذایی هم نقش مهمی در بروز سردردهای مختلف دارد.

وب‌گاه فرارو

هرکسی که فلفل تند را گاز می‌گیرد می‌تواند این واقعیت را تأیید کند که این فلفل سینوس‌های شما را پاک می‌کند و مخاط را در کمترین زمان ممکن از ترشحات پاک می‌کند. با کمک این غذای تند می‌توانید تب را از بین ببرید، زیرا بعد از خوردن آن، دمای بدن شما در واقع بالا می‌رود و باعث شکسته شدن تب می‌شود. کپسایسین موجود در فلفل چیلی نیز با تخلیه ترشحات، مخاط بینی را باز می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خطر دود سیگار برای افراد غیرسیگاری بسیار زیاد است و میلیون‌ها آمریکایی در معرض خطر دود سیگارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: کلسترول بالا می‌تواند ناشی از زندگی پرهیاهو و پرتکاپوی امروزی یا عادات بد غذایی باشد، این عارضه می‌تواند باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی شود. با خوردن یک نوشیدنی ساده گیاهی می‌توانید میزان کلسترول خون خود را کاهش دهید.

وب‌گاه فرارو

یکی از دلایل مضر بودن چربی احشایی این است که محل قرارگیری آن در نزدیکی ورید باب است؛ این نوع ورید خون را از روده به کبد منتقل می‌کند. موادی که توسط چربی احشایی آزاد می‌شوند، از جمله اسید‌های چرب آزاد، وارد این ورید شده و به کبد می‌روند. چربی احشایی به طور مستقیم با خطر افزایش کلسترول بد یا LDL، کاهش کلسترول خوب یا HDL و همچنین مقاومت به انسولین ارتباط دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شهرام آگاه درباره شایع‌ترین بیماری‌های کبدی در کشور گفت، کبد چرب شایع‌ترین مشکل کبدی در کشور ما است که یک بیماری مزمن کبدی است و به‌دلیل تجمع مقادیر زیاد چربی در سلول‌های کبد به وجود می‌آید و در کشور ما نیز روند به رشدی دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان با بیان این‌که کبد چرب شایع ترین مشکل کبدی در کشور ما است، گفت: 80 درصد افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند دچار چاقی‌اند.

وب‌گاه فرارو

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود با پایان تابستان و شروع پاییز احساس اضطراب و استرس بیشتری داشته باشید. با ما همراه باشید تا در اینباره بیشتر و بهتر بدانید.

وب‌گاه 55 آنلاین

خواص دارچین برای زنان یکی از موضوعاتی است که به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرد، اما می‌تواند تأثیرات عمده‌ای بر سلامت زنان داشته باشد. از زمان‌های دور، دارچین به عنوان یک ادویه و دارو در نقاط مختلف جهان، از جمله مصر، شناخته شده است در ادامه برای اطلاع از خواص دارچین با ما همراه باشید.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: ممکن است تجمع چربی دور شکم را مساله‌ای طبیعی و یا حتی مربوط به سن و سال بدانید؛ اما نتایج بررسی‌های علمی نشان می‌دهد اضافه‌وزن و تجمع چربی‌های دور شکم ممکن است پیش‌نشانه‌هایی از مشکلات جدی‌تری مانند بیماری‌های قلبی باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سلامت‌نیوز نوشت: در حالی که تحقیقات انجام شده غذای خاصی را به عنوان درمان نهایی پیدا نکرده است، به نظر می رسد برخی از مواد غذایی وجود دارند که بر نحوه پاسخ بدن شما به عفونت ها تأثیر می‌گذارند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در حالی که تحقیقات انجام شده غذای خاصی را به عنوان درمان نهایی پیدا نکرده است، به نظر می رسد برخی از مواد غذایی وجود دارند که بر نحوه پاسخ بدن شما به عفونت ها تأثیر می‌گذارند. با ادغام غذاهای غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان در رژیم غذایی خود، می توانید طول بیماری را کاهش داده و امکان مبارزه بهتر به سیستم ایمنی رادرمقابل بیماری را فراهم می کنید. بادام ها