جمعه 30 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه عصر ایران

در این ویدئو، توضیحات یک متخصص سلامت را در مورد نکات مهمی که باید در رژیم غذایی قرار داد را بشنوید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ترکیبی از دو فعالیت ورزشی می‌تواند فشار خون، میزان کلسترول و وزن بدن را تا 2 برابر کاهش دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تن ماهی به دلیل داشتن مواد سمی مثل جیوه بسیار برای سلامت انسان مضر است ولی میزان مصرف درست و به اندازه تن ماهی می تواند سلامتی شما را تضمین کند.

وب‌گاه فرارو

محصولات محلی معمولا مواد مغذی بیشتری دارند، زیرا به شیوه طبیعی عمل آمده‌اند و بلافاصله پس از چیدن مصرف می‌شوند.

وب‌گاه فرارو

ترکیبی از دو فعالیت ورزشی می‌تواند فشار خون، میزان کلسترول و وزن بدن را تا 2 برابر کاهش دهد.

وب‌گاه فرارو

سس کچاپ و سس خردل از جمله چاشنی‌های محبوب در سراسر جهان‌اند که برای خوش‌طعم کردن ساندویچ همبرگر و هات‌داگ، سیب‌زمینی سرخ‌کرده و غذا‌های دیگر استفاده می‌شوند. اما کدام‌یک از این سس‌ها برای سلامتی کم‌ضررترند؟

وب‌گاه فرارو

یک تصور غلط رایج وجود دارد که با افزایش سن، قدرت ذهنی ما شروع به کاهش می‌کند. بااین‌حال، برخی از افراد در دهه 60 زندگی خود تیزهوش باقی می‌مانند. تا به حال فکر کرده‌اید چرا؟

وب‌گاه فرارو

کره بادام‌زمینی یکی از محبوب‌ترین محصولات غذایی است که به‌دلیل طعم لذیذ و ویژگی‌های تغذیه‌ای آن، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول علاوه بر اینکه منبع خوبی از چربی‌های سالم است، میزان قابل‌توجهی پروتئین نیز دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال یک رژیم غذایی متعادل هستند، تبدیل می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محققان در جریان مطالعات خود دریافتند رژیم غذایی حاوی اسیدهای آمینه ضروری می‌تواند از زوال عقل جلوگیری کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رژیم غذایی نقش مهمی در حفظ سلامت کبد دارد. بسیاری از غذاها حاوی ترکیباتی هستند که به بهبود آنزیم‌های کبدی، کاهش تجمع چربی، التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رژیم غذایی سرشار از چربی، مواد قندی، نمک و کلسترول بالا در کنار بی‌تحرکی، استرس کنترل‌نشده و عصبانیت، خطر بروز بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حفظ تعادل در رژیم غذایی در هر سنی ضروری است، اما شاید لازم باشد که از 40 سالگی به بعد به‌طور جدی‌تری روی برنامه غذایی خود نظارت داشته باشید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان داد نوعی از رژیم غذایی «فستینگ متناوب» ممکن است تاثیر مثبتی برای بیماران دیابتی نوع 2 به همراه داشته باشد.

وب‌گاه فرارو

رازیانه، گیاهی معطر و خوش‌طعم با سابقه‌ای طولانی در طب سنتی است که فواید متعددی برای سلامتی و کاهش وزن دارد. برای بهره گرفتن بیشتر از رازیانه برای لاغری می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی همچون دمنوش، خام یا عرق مصرف کنید.

وب‌گاه فرارو

جو پرک از گیاه جو که از خانواده Poaceae است، به دست می‌آید. این غلات خوراکی کاملا سفید، ترد وشکننده است که جزو چهار غلات بزرگ اول در جهان محسوب می‌شود. جو پرک را می‌توان به صورت پخته در نان، سوپ و خورش‌ها استفاده کرد و از خواص بی نظیر آن بهره‌مند شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وب‌گاه فرارو

زوال شناختی یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های سلامتی برای بیشتر سالمندان است و مکمل‌های روزانه مولتی ویتامین‌ها این پتانسیل را دارد که رویکردی جذاب و در دسترس برای کند کردن پیری شناختی داشته باشد.