جمعه 30 شهریور 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه فرارو

فشار خون بالا، قاتل خاموش، عامل بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی است. این مقاله به بررسی جامع فشار خون، از جمله علائم، علل، روش‌های اندازه‌گیری، راه‌های کنترل و پیشگیری می‌پردازد.

وب‌گاه فرارو

یکسری مشکلات یا خطا‌هایی وجود دارد که جلوی جذب ویتامین D به بدن را می‌گیرند. با برطرف کردن این موارد، می‌توانید از مقدار کافی آن در بدن‌تان مطمئن شوید.

وب‌گاه فرارو

آکنه می‌تواند در هر جایی از بدن فرد ایجاد شود؛ اما دیده شدن آن در صورت، شانه‌ها، قفسه سینه و بازو‌ها بسیار رایج‌تر است. پوست شما دارای تعداد بسیار زیادی از غدد چربی است که به فولیکول‌های مو متصل هستند و وظیفه‌ی تولید و ترشح چربی و ترکیبات دیگر را بر عهده دارند. این غدد با ترشح ماده‌ای به نام سبوم به جذب رطوبت، محافظت در برابر آسیب‌ها و جلوگیری از کاهش آب پوست کمک می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

فرانک هو که استاد تغذیه در دانشگاه هاروارد است در ادامه می‌افزاید: مثلا اگر شما از رژیم مدیترانه‌ای پیروی می‌کنید و بعد از چند ماه می‌خواهید برنامه غذایی متفاوتی را امتحان کنید، می‌توانید به سراغ رژیم غذایی DASH (رویکرد‌های غذایی برای توقف فشار خون بالا) بروید یا می‌توانید یک رژیم غذایی نیمه گیاهی را امتحان کنید.

وب‌گاه فرارو

آلو برای سلامت روده‌ها مفید است، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است برای سلامت استخوان‌ها نیز مفید باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک گیاه شبیه به تنباکو با اصلاح ژنتیکی قادر است مواد مغذی موجود در شیر مادر را تولید کند که در نهایت می‌تواند به شیرخشک‌های مغذی‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای نوزادان منجر شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رژیم فستینگ یا روزه‌داری متناوب یکی از روش‌های محبوب برای کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بدن است. رژیم فستینگ یا روزه‌داری متناوب یکی از روش‌های محبوب برای کاهش وزن و بهبود سلامت کلی بدن است. فیت کلاب نوشت، در این روش، به جای اینکه هر روز کالری‌ها را محدود کنیم، دوره‌هایی از زمان را بدون خوردن غذا می‌گذرانیم و سپس در بازه‌های زمانی مشخصی به غذا خوردن می‌پردازیم. انواع مختلفی از فستینگ وجود...

وب‌گاه عصر ایران

بسیاری از مبتلایان به دیابت موفق می‌شوند که دیابت خود را از طریق دارو، رژیم غذایی و ورزش تحت کنترل نگه دارند اما برخی دیگر با دیابت کنترل نشده دست و پنجه نرم می‌کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

هنگام خرید، نگهداری و پخت گوشت و مرغ، رنگ آن اهمیت دارد؛ اغلب یک رنگ جذاب و روشن برای خرید مورد توجه قرار می گیرد؛ بنابراین این سوال مطرح می‌شود که چه عواملی بر رنگ گوشت و مرغ تاثیر می‌گذارند؟

وب‌گاه فرارو

زرشک منبع غنی ویتامین C است و در عین حال ویتامین B و مواد معدنی از جمله روی را در خود جای داده است. زرشک همچنین ارزش دارویی زیادی دارد و می‌تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک برای کشتن باکتری‌ها، قارچ‌ها از آن بهره برد.

وب‌گاه فرارو

ژنتیک، استرس، رژیم غذایی و ورزش بیش از حد همگی در ریزش مو و طاسی نقش دارند. در اینجا نحوه پیش بینی نازک شدن موها و کارهایی که می توانید در مورد آن انجام دهید ذکر خواهند شد.

وب‌گاه فرارو

هوای داغ باعث گرمازدگی می‌شود. وقتی فرد مدت زمانی طولانی در معرض حرارت زیاد و نور شدید خورشید قرار می‌گیرد، یا زمانی که به اندازه کافی مایعات به بدنش نرسیده باشد و یا به دلیل کارکرد نامناسب مکانیسم‌های تنظیم حرارت در مغز، گرمازدگی اتفاق می‌افتد.

وب‌گاه فرارو

بلغور جو دوسر به‌عنوان یکی از بهترین سوپر غذا‌ها رتبه‌بندی می‌شود. سازمان غذا و دارو (FDA) از این غله به عنوان یکی از مغذی‌ترین و سالم‌ترین غلات صحبت می‌کند که برای کاهش وزن نیز عالی است.

وب‌گاه فرارو

جوش‌های روی قفسه سینه که به "آکنه قفسه سینه" نیز معروف هستند، می‌توانند خجالت‌آور باشند، اما معمولاً بی‌ضرر هستند. این مقاله به بررسی جامع جوش روی قفسه سینه، از جمله علل، عوامل خطر، درمان‌های خانگی و درمان‌های پزشکی می‌پردازد.

وب‌گاه فرارو

میوگلوبین، یک پروتئین، مسئول اکثر رنگ قرمز است. میوگلوبین در خون گردش نمی‌کند، اما در سلول‌های بافت ثابت می‌شود و به رنگ ارغوانی است. هنگامی که با اکسیژن مخلوط می‌شود، تبدیل به اکسی میوگلوبین می‌شود و رنگ قرمز روشن تولید می‌کند.

وب‌گاه فرارو

زبان یک اندام گوارشی است که می‌تواند وضعیت سلامتی شما را آشکار کند. دکتر «ایوان فریزبی» (Evan Frisbee) در تأیید این مسأله می‌گوید: عفونت، استرس، مشکلات دارویی و حتی افزایش سن می‌تواند اثر خود را بری روی زبان شما برجای گذارد. به عنوان مثال، لکه‌های سفید می‌تواند علامت هشدار دهنده‌ای در خصوص «برفک دهان» باشد.