پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

زائران اربعین بخوانند | مهلت ثبت‌نام تمدید شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
زائران اربعین بخوانند | مهلت ثبت‌نام تمدید شد

ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین تمدید شد.

ستاد مرکزی اربعین، ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین را که قرار بود روز دوشنبه این هفته به پایان برسد تا جمعه 21 مرداد تمدید کرد.

بیشتر بخوانید: با 3 میلیون به کربلا بروید

ستاد مرکزی اربعین، حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین عراق را به پیش‌ثبت‌نام در سامانه «سماح» مشروط کرده است. تا کنون بیش از یک میلیون نفر برای اربعین پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند، اما پیش‌بینی برای حضور 5 میلیون ایرانی است.

پیش‌ثبت‌نام اربعین در سامانه «سماح» سازمان حج و زیارت از دهم تیرماه 1401 آغاز شده و تا پایان این هفته، جمعه 21 مردادماه ادامه دارد.

سازمان حج و زیارت یادآور شده است: در این مرحله، پیش ثبت‌نام به منزله ثبت‌نام قطعی نیست و زمان ثبت‌نام قطعی را اعلام خواهد کرد. ضمن آن‌که، هیچگونه تعهدی برای اعزام زائران ندارد.

درحال حاضر پیش‌ثبت‌نام اربعین رایگان انجام می‌شود. سازمان حج و زیارت اعلام کرده در زمان ثبت‌نام قطعی، فقط هزینه بیمه را دریافت می‌کند که نرخ آن هنوز معلوم نشده است.

عراق در توافق با ایران، در زمان اربعین ویزا را لغو کرده، اما داشتن گذرنامه با حداقل شش‌ماه اعتبار از تاریخ اعزام در هنگام سفر الزامی است.

طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین، صرفاً کسانی می‌توانند برای سفر اربعین اقدام کنند که دارای کارت واکسیناسیون معتبر بوده و حداقل دو دُز واکسن و در صورت گذشت شش ماه از دز دوم، دز یادآور را نیز تزریق کرده باشند.

از بین افرادی که تا کنون برای سفر اربعین پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند بیشترین درخواست برای سفر زمینی و خروج از مرز مهران بوده است و پس از آن، مرزهای شلمچه، چزابه و خسروی به ترتیب بیشترین تقاضا برای تردد در زمان اربعین را داشته‌اند.

هم اکنون دیگران می خوانند 18 مرداد 1401 - 17:00

بیشتر بخوانید

زائران اربعین بخوانند | مهلت ثبت‌نام تمدید شد 2