سه‌شنبه 17 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - هشدارها پیرامون روند افزایشی شمار مبتلایان به کرونا در استان، سهم 488 میلیارد تومانی استان زنجان از تسهیلات کرونایی و افزایش 48.5 درصدی درآمدهای عمومی زنجان از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: کم توجهی به نکات بهداشتی موجب افزایش شمار بیماران کرونایی سرپایی شد و تداوم این امر وضعیت ناخوشایندی را برای استان رقم زده و در واقع خدمات رسانی را با چالش جدی مواجه می‌کند.

** استاندار زنجان گفت: برای تبدیل این استان از معبر به مقصد گردشگری، هم مدیران اجرایی و هم فعالان حوزه گردشگری باید اقدامات عملیاتی را در دستور کار قرار دهند.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس توزیع استانی انجام شده، سهم استان زنجان از تسهیلات کرونایی، 488 میلیارد تومان تعیین شده است که از طریق 12 بانک عامل کارسازی و پرداخت خواهد شد.

محمدرضا یوسفی با بیان اینکه رسته های شغلی آسیب دیده از کرونا بر اساس ضوابط تعیین شده قادر به ارایه درخواست استفاده از تسهیلات بانکی برای مقابله با پیامدهای بیماری کرونا هستند، افزود: همه صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که رسته فعالیت آنان با یکی از 14 رسته تعیین شده مطابقت داشته باشد، می توانند از طریق سامانه کارا درخواست خود را ثبت کنند.

** مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: درآمدهای عمومی این استان در سال گذشته 17 هزار و 231 میلیارد ریال بود که 48.5 درصد نسبت به سال 97 و 41 درصد نسبت به مصوبه وصول درآمد، رشد داشت.

** دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران، صنعت بیمه را به دریا تشبیه کرد و گفت: دریا با یک رودخانه تشکیل نمی‌شود و به رودهای زیادی نیاز است و شبکه فروش بیمه در سراسر کشور نیز نقش رودخانه‌ها را در دریای صنعت بیمه ایفا می‌کنند.

** مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با ممنوع اعلام کردن برگزاری تجمعات ترحیم و سایر گردهمایی‌ها در اماکن مذهبی، گفت: مساجد فقط برای برگزاری نماز جماعت باز است.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در صورتیکه سد کنونی ایجاد شده در برابر بیماری کرونا شکسته شده و روند افزایشی شمار مبتلایان همچنان تداوم یابد، حوزه سلامت دیگر توان مقابله‌ای در این حوزه را نخواهد داشت و وضعیت از کنترل خارج می‌شود.

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: دستگاه قضایی این استان، حمایت جدی از واحدهای تولیدی را وظیفه خود می‌داند و در این راستا برای رفع موانع تولید با حضور در شرکت‌ها ضمن بررسی مشکلات، پیگیری‌های لازم برای حمایت از سرمایه‌گذار و تولید را با قوت انجام می‌دهد.

** مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه‌های عمومی این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین شرایط جدید حضور و استفاده مراجعان، از ابتدای تیر بازگشایی می‌شوند.

** رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا، دانش‌آموزان کلاس اولی این استان برای سنجش سلامتی از نیمه تیرماه نوبت دهی می‌شوند.

فاطمه باغبانی افزود: سنجش سلامت کلاس اولی ها از اول مرداد سال جاری و با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در 15 پایگاه (6 پایگاه ثابت و 9 پایگاه سیار) در سطح استان انجام می‌شود.

** مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: زنجان در اجرای نسخ الکترونیک جزء استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود و از طرفی 80 درصد آزمایشگاه‌ها و مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت در این طرح مهم همکاری می‌کنند که تداوم آن نتیجه بسیار خوبی را به دنبال دارد.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: طی سه ماهه سال جاری، 154پروانه تولید انفرادی برای هنرمندان صنایع‌دستی و 41 کارت صنعتگری برای صنعتگران رشته‌های مختلف صنایع دستی این استان صادر شده است.

** مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: نداشتن خاموشی برق در تابستان امسال منوط به مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف مشترکان صنعتی، تجاری، اداری، عمومی و تجاری استان است.

*س_برچسب‌ها_س*