سه‌شنبه 17 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - احتمال بازگشت محدویت‌های کرونایی در شهرهای قرمز استان، ثبت نام حدود هفت هزار نفر در استان برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری در اثر شیوع کرونا و اختصاص 45میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری در زنجان طی هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: در شهرهایی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، محدودیت‌های گذشته اعمال می‌شود، چراکه سلامت مردم اهمیت دارد و در این ارتباط اقدامات مهم فرمانداری‌ها در تغییر وضعیت بیماری و حفظ آن امری مهم و ارزشمند تلقی می‌شود.

** استاندار زنجان گفت: از همه مرغداران و کشتارگاه‌های استان انتظار این است تا در عرضه گوشت مرغ، نرخ ستاد تنظیم بازار کشور را رعایت کنند.

فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در محل شرکت تعاونی کشتارگاه صنعتی طیور زنجان برگزار شد، افزود: امروز به دلیل شرایطی که در اثر شیوع کرونا در آن واقع هستیم، انتظار همکاری از سوی تولید کنندگان و عرضه کنندگان داریم.

**معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور گفت: در سطح کشور 15 هزار کیلومتر راه اصلی به بزرگراه تبدیل می‌شود که در حال حاضر هفت هزار کیلومتر آن در دست اجرا است.

محمدرضا کدخدازاده افزود: در سطح کشور 15 هزار کیلومتر راه اصلی جزو تعهدات است که باید به بزرگراه تبدیل شود و پروژه های در دست اجرا در این بخش بر اساس کشش و ظرفیت بیشتر استان‌ها، تقاضای زیاد ترافیک و توسعه یافتگی کمتر در حوزه بزرگراهی، در سطح استانها پخش شده است.

** مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: امسال یک باند از کمربندی قیدار زیر بار ترافیک می‌رود و در حال حاضر آسفالت ریزی این مسیر آغاز شده است.

** رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: طی حدود هشت سال گذشته، نزدیک به 180 هزار پروژه محرومیت‌زدایی کوچک و زودبازده توسط بسیج در کشور اجرا شده است.

سرهنگ پاسدار محمد زهرایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان افزود: مجموعه بسیج ماموریت خود را در حوزه محرومیت زدایی در امتداد برنامه های دولت تعریف کرده است و در این راستا حرکت می‌کند.

وی به لزوم ایجاد فهم مشترک از محرومیت زدایی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات نظام اداری ما این است که تعریف درستی از محرومیت در بین بخش های مختلف وجود ندارد.

** معاون اداری و برنامه‌ریزی سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز اراده بسیج، کمک به دولت در اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی است و در این مسیر به دنبال حل مشکلات مردم هستیم.

** استاندار زنجان گفت: دستگاه‌های اجرایی با ارائه طرح‌ها، از توان و ظرفیت بسیج در اجرا و تکمیل پروژه‌های کوچک مقیاس و زودبازده در مناطق محروم استفاده کنند.

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: تا کنون 129 پرونده برای 304 مدیر بخش‌های مختلف اعم از مدیر، مدیران میانی و کارشناسان در این استان تشکیل شده که یکی از مهمترین پرونده‌ها مربوط به اتهام اختلاس و ارتشا در شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان بود که تحقیقات این پرونده کامل شده و دادرسی آن به زودی آغاز می‌شود.

** مدیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در نتیجه شیوع کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن فعالیت برخی کارگاه‌ها و کسب و کارها، حدود هفت هزار نفر در این استان متقاضی بهره‌مندی از بیمه بیکاری شدند.

** مسوؤل واحد آموزش و مربیان هیات فوتبال استان زنجان گفت: به مدارس فوتبال این استان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، مجوز فعالیت داده نشد.

** سرپرست بازرسی کل استان زنجان گفت: سال گذشته 21 فقره تذکر و نامه هشدار به دستگاه‌های اجرایی و اداری استان، ارسال شد که در مجموع، حدود 250 میلیارد تومان اثربخشی داشته که عاید استان شده است.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: 45میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی این استان اختصاص یافت.

جواد تاراسی با بیان اینکه برای تجهیز هر یک هکتار زمین کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری، 17 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان پرداخت می شود، افزود: امسال طرح تجهیز چهار هزار هکتار از راضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری در دست اجرا است که با بهره برداری از آن ها، وسعت زمین‌های کشاورزی مجهز به این سامانه ها، به حدود 60 هزار هکتار خواهد رسید.

** مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده، امسال سه هزارو 950 فرصت شغلی جدید با اعتبار 130 میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند در این استان ایجاد می‌شود.

** رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: 80 درصد پرونده‌های وارده به این شورا مربوط به شعبه‌های شهری بوده و بیشترین شمار پرونده‌ها به ترتیب با موضوع مطالبه وجه، مطالبه وجه چک‌های بلامحل، تامین دلیل و خدمات قضایی از جمله صدور گواهی انحصار وراثت است.

** مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: پیک مجاز مصرف برق تابستان این استان 577 مگاوات در هفته تعیین شده که مکلف به رعایت این میزان مصرف انرژی هستیم.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با صدرو پروانه بهره‌برداری به هشت اقامتگاه بوم‌گردی جدید در سه ماهه نخست امسال، شمار این مراکز در استان به 130 اقامتگاه افزایش یافت.

** مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در سال جاری میزان اعتبار استانی اختصاص یافته به این مجموعه از محل اعتبارت فصل پنجم، بالغ بر یک میلیارد تومان است.

*س_برچسب‌ها_س*