سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایسنا

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) با هشدار نسبت به شیوع سویه امیکرون گفت: بهتر است برگزاری مراسم کریسمس لغو و از وقوع فاجعه ای بزرگتر جلوگیری شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

در این گزارش به بیان توضیحاتی در خصوص جزئیات ورود اومیکرون به ایران پرداخته شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دانشمندان کره‌ای جدیدا روشی را به دست آوردند که به وسیله آن می‌توانند ابتلا به سویه جدید کرونا را به سرعت تشخیص دهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شرق در گزارشی نسبت به جهش مجدد بیماران کرونایی در ایران هشدار داد.

خبرگزاری دانا

منابع خبری می‌گویند» اومیکرون «در حال حاضر بیش از دو سوم مبتلایان به کرونا را در آمریکا تشکیل می‌دهد و سویه غالب کرونا در این کشور است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: داروهای ضد کرونای 2 شرکت داروسازی آمریکایی در مقابل گونه اومیکرون اثربخشی کمی دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان هشدار دادند: داروهای ضد کرونای دو شرکت داروسازی آمریکایی در مقابل گونه اومیکرون اثربخشی کمی دارند. به همین دلیل تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان

در این گزارش به بیان توضیحاتی در خصوص جزئیات ورود اومیکرون به ایران پرداخته شده است.

وب‌گاه عصر ایران

امروز حتی کشورهایی که درگیر امیکرون شدند و این سوش در آن کشورها منتشر شده محدودیت‌هایی را برای ورود مسافر گذاشتند. چرا که می‌خواهند از سوش‌های وحشی‌تر امیکرون و ورود آن به کشورشان جلوگیری کنند.

خبرگزاری ایسنا

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران از اثربخشی بیشتر تزریق واکسن‌های ناهمگن در دوز سوم خبر داد و گفت: البته بهترین واکسن بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در دسترس‌ترین واکسن است اما اگر در دوز سوم واکسن ناهمگن تزریق شود، اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

وب‌گاه عصر ایران

جماعتی به هموطنان توصیه کرد که از حضور در گردهمایی ها و مهمانی های خانوادگی بویژه شب یلدا پرهیز کنند چراکه می تواند دورهمی های خطرناک باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سازمان جهانی بهداشت بعد از واریانت‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا، پنجمین واریانت کرونا را با نام امیکرون در لیست واریانت‌های نگران‌کننده قرار داد.

وب‌گاه الف

توصیه ها به تزریق دز سوم واکسن کرونا در حالی است که برای عموم مردم نوع واکسن دریافتی در دز سوم به پرسشی جدی تبدیل شده و با توجه به اظهار نظرهای متعدد در این باره بهتر است در این زمینه اطلاع رسانی دقیق کافی صورت بگیرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

«امیکرون» به ایران هم رسید؛ سویه‌ای که قدرت انتقالش بیش از دو تا سه برابر «دلتا» عنوان و اعلام شده که تنها ظرف 17 روز می‌تواند کل کشور را گرفتار کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 گفت: باتوجه به این که نسل جوان بیشتر به سویه اومیکرون مبتلا می‌شوند، این کمیته به ستاد ملی مقابله با کرونا توصیه کرد که کودکان هفت تا 11 ساله در کشور علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.