سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پاندمی کووید 19 زندگی همه ساکنین زمین را تحت تاثیر قرار داد؛ در کنار تمام اخبار منفی، اتفاقاتی نیز وجود داشت که امیدبخش بودند و از آنان به عنوان رویدادهای خوب سال 2021 میلادی یاد می‌شود.

خبرگزاری دانا

قاسم اویس گفت: مردم تصور نکنند چون واکسن زده‌اند، همه چیز تمام شده و عادی انگاری صورت گیرد، زیرا متاسفانه در زمینه رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری، از سوی مردم کوتاهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت با اشاره به افت نرخ باروری در کشور گفت: بر اساس منحنی و آمار، بانوی فوق لیسانس و لیسانس اوج باروری‌اش، 30 سالگی است و بانوان باسواد، کمتر در سنین پایین‌تر باردار می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری کشوری سال 1395، قاعده هرم جمعیتی کشور در حال کوچک شدن است، گفت: جمعیت باید مدیریت شود و ما در هشت سال فرصتی که داریم باید مشکل جمعیت را جبران کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

درحالی از صبح امروز زمزمه‌های شناسایی امیکرون به‌گوش می‌رسید که وزارت بهداشت ورود سویه جدید به ایران را تایید کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره جزئیات شناسایی "اومیکرون" در ایران توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات محققان دانشگاه ییل در آمریکا نشان می‌دهد دلیل تجربه علائم شدید کرونا واکنش التهابی ضد ویروسی بدن افراد مبتلا به این بیماری است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیته علمی کشوری کووید 19 گفت: اومیکرون ظرف 17 روز می توان سویه غالب کشور شود، با ورود این سویه ظرف این مدت انتظار داریم اغلب بیماران از نوع این سویه جدید کرونا باشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19، با اشاره به سرعت شیوع سویه اومیکرون، گفت: قرنطینه‌ها درباره مدارس، دانشگاه‌ها، کنسرت‌ها، ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها و مجامعی که بیش از 10 نفر در آن مکان‌ها حضور دارند، اعمال شود. زیرا بحث جدی است و اگر این اقدامات را انجام ندهیم، احتمالا طی سه تا چهار هفته آینده شاهد پیک اومیکرون در کشور خواهیم بود.

خبرگزاری میزان

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با هشدار نسبت به شیوع تند سویه امیکرون کرونا، خواستار بازگشت محدودیت‌های کرونایی شد و گفت: بحث جدی است و اگر این اقدامات را انجام ندهیم، احتمالا طی سه تا چهار هفته آینده شاهد پیک امیکرون در کشورمان خواهیم بود.

خبرگزاری دانا

امروز اولین ابتلا به کرونای اومیکرون در کشور در حالی گزارش شد که بر اساس پیش‌بینی‌ها این سوش به محض اولین ابتلا تا 17روز بعد کشور را درگیر خوهاد کرد؛ حال اگر با این وجود آیا لازم است مدارس حضوری برگزار شود، آنهم در حالی که بیشترین قربانیان اومیکرون گروه سنی دانش آموز است؟

خبرگزاری تسنیم

دبیر کمیته علمی کرونا با اشاره به پیشنهاد تعطیلی 4 هفته‌ای برای جلوگیری از شیوع اومیکرون در کشور از ارائه پیشنهاد واکسیناسیون 7 تا 11 ساله ها به ستاد مقابله با کرونا خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

اگر قرار باشد پیکی با امیکرون در کشور ایجاد شود، باتوجه زمان شیوع تندی که ویروس دارد، احتمال دارد که طی چند هفته آینده ما نیز شاهد این پیک باشیم.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: درجلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت که با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این وزارتخانه برگزار شد، مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران تاییدشد.

وب‌گاه عصر ایران

نتایج جلسه امروز درخصوص تمهیدات اندیشیده شده جهت جلوگیری از شیوع سویه جدید در کشور متعاقبا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وب‌گاه تابناک