سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: تاکنون در دنیا هیچ واکسنی به عنوان دز یادآور طراحی و ساخته نشده و پاستو کووک تنها واکسنی است که به عنوان دز یادآور ساخته شده است.

وب‌گاه الف

مدیر تحقیقات و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با بیان اینکه واکسن رازی کوو پارس می‌تواند گزینه مناسبی برای دز یادآور باشد، گفت: هرچند این کار از لحاظ تئوری‌های علمی شدنی است، اما نیاز به دریافت مجوز از وزارت بهداشت دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر تحقیقات و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، با بیان اینکه واکسن رازی کوو پارس می‌تواند گزینه مناسبی برای دز یادآور باشد، گفت: هرچند این کار از لحاظ تئوری‌های علمی شدنی است، اما نیاز به دریافت مجوز از وزارت بهداشت دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس شرکت داروسازی مدرنا هشدار داد که سویه‌های اومیکرون و دلتا ممکن است به طور همزمان به مردم حمله کرده و با ترکیب با یکدیگر یک نوع کووید به مراتب بدتر در هفته‌های آینده تولید کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - افزایش روزافزون جمعیت سالمند، توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور را به دو مولفه «ازدواج و فرزندآوری» جلب کرد، دولت سیزدهم نیز با تاکید بر اهمیت نهاد خانواده، ازدواج جوانان و رشد جمعیت جوان تسهیلاتی را در جلوگیری از گرداب پیری جمعیت درنظر گرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دانشمندان آمریکایی موفق شدند از یک فناوری جدید برای درمان بیماران نارسایی قلبی بهره بجویند. دانشمندان مرکز پزشکی سنت دیوید ایالت تگزاس برای اولین بار اقدام به کار گذاشتن یک محرک عصبی در بدن بیماران برای درمان نارسایی قلبی پیشرفته کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دکتر آندره آمون، مدیر آژانس سلامت عمومی اتحادیه اروپا گفته است که افزایش سریع موارد ابتلا به سویه امیکرون در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا قریب الوقوع است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مدیر «مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری اتحادیه اروپا» می‌گوید افزایش سریع موارد ابتلا به سویه جدید اومیکرون ویروس کرونا در اروپا قریب‌الوقوع است و واکسیناسیون به تنهایی مانع گسترش سویه اومیکرون نخواهد شد.

وب‌گاه عصر ایران

قرار است مقررات سفری در چهار هفته آینده مورد بازبینی قرار بگیرد، اما ممکن است در صورت وخیم شدن وضعیت شیوع کرونا، محدودیت‌های مربوط به سلامت همگانی به طور موقت به اجرا گذاشته شود.

خبرگزاری ایسنا

دولت کانادا از شهروندانش خواست به دلیل شناسایی نوع «امیکرون» ویروس کرونا از سفر به خارج از کشور در دوران تعطیلات پرهیز کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - با گسترش شیوع اومیکرون در 69 کشور، تزریق دز سوم با گذشت سه تا 6 ماه از تزریق دز دوم واکسن، ضروری اعلام شده و به گفته برخی پزشکان سد محکمی در برابر این سویه جدید کرونا است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان جهانی بهداشت می گوید احتمالا تا نیمه دوم سال 2024 طول خواهد کشید تا آفریقا بتواند 70 درصد جمعیتش را علیه ویروس کرونا واکسینه کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه بزرگ نشان می‌دهد سویه اومیکرون کرونا، سریع‌تر گسترش می‌یابد و در برابر واکسن‌ها مقاوم‌تر است اما احتمال کمتری برای ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -19 وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا

پشه آئدس که این روزها در استان هرمزگان باعث نگرانی‌هایی شده است، ناقل بیماری‌های زیکا، تب دانگ و چیکون گونیا است که با توجه به افزایش تجارت و گسترش تردد به کشورهای آندمیک در جهان، انتقال این پشه به کشورمان رخ داده است. یکی از بیماری‌هایی که با گزش پشه آئدس آلوده به ویروس در انسان‌ها دیده می‌شود، «دانگ» است.

خبرگزاری دانا

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه شب گفت: با شیوع سریع اومیکرون نیاز به اقدامات پیشگیرانه است.