سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشیار اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تقدیر از روند واکسیناسیون کرونا در ماه های گذشته، گفت: ساده انگاری خواهد بود اگر تصور کنیم فقط با واکسیناسیون قادر به کنترل اپیدمی کرونا خواهیم شد.

خبرگزاری ایسنا

هر ساله در تاریخ 12 دسامبر، "روز جهانی پوشش همگانی سلامت" گرامی داشته می شود.

خبرگزاری دانا

عضو ستاد مقابله با کرونا گفت: کاهش تلفات کرونا در این روزها باعث گسترش عادی‌انگاری شده؛ از طرفی بی علامت بودن سویه های جدید از جمله اومیکرون که همزمان با بازگشایی مدارس است ممکن است در تلاقی با این عادی انگاری فجایع سنگینی را رقم بزند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مطالعات محققان دانشگاه وندربیلت نشان می‌دهد افرادی که از نظر ژنتیکی خطر بالایی برای ابتلا به افسردگی دارند، تعداد گلبول‌های سفید بیشتری نیز دارند.

خبرگزاری دانا

با توجه به شناسایی موارد ابتلا به سویه جدید کووید در پاکستان، زنگ خطر کرونا مجدد نواخته شد، چراکه احتمال ورود امیکرون از طریق مرزهای شرقی وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران _ ایرنا _ حوادث ناشی از رانندگی هرساله جان بسیاری از افراد را می گیرد که به محض انتشار تصاویر دلخراش انگشت اتهام به سمت پلیس نشانه می رود، این درحالی است که به گفته رییس پلیس راهور بروز حوادث رانندگی33 درصد به وزارت راه، 19 درصد به پلیس، 15 درصد به وزارت صنعت و 12درصد به صدا وسیما ارتباط دارد.

خبرگزاری میزان

در این گزارش به چند پرسش اساسی در خصوص تازه‌ترین جهش ویروس کووید 19 پاسخ داده شده است.

خبرگزاری ایسنا

پرورش دهندگان طیور با شیوع موارد آنفلوآنزای پرندگان روبرو شده اند که ریسک افزایش قیمت گوشت مرغ و کاهش شمار تخم مرغهای رسمی را افزایش می دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر بهداشت انگلیس هشدار داد، موارد ابتلا به سویه امیکرون در انگلیس ممکن است تا کمتر از سه هفته دیگر به رقم یک میلیون برسد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

پیش از تعطیلات زمستانی و سفرهای جشن سال نو میلادی، انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) از دولت‌ها درخواست کرد تا درباره ممنوعیت‌های سفر که پس از شیوع سویه جدید ویروس کرونا اعمال شد، تجدید نظر کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان امنیت بهداشتی انگلیس (UKHSA) اعلام کرد: سومین دز تقویت‌کننده واکسن کووید -19، 70 تا 75 درصد از عفونت علامت‌دار سویه اومیکرون ویروس کرونا محافظت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

مقامات چین از شناسایی یک مورد از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان H5N6 خبر دادند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان جهانی بهداشت به کشورهای ثروتمند جهان هشدار داد تا واکسن کرونا را احتکار نکنند و آن را در اختیار کشورهای با درآمد کم قرار دهند.

وب‌گاه الف

یک اپیدمیولوژیست با بیان اینکه احتمالا واریانت امیکرون ویروس کرونا داخل کشور ما هم هست، گفت: اما از آنجا که نظام پایش واریانت‌ها را در کشور نداریم، نمی‌توانیم مستندی مبنی بر وجود یا عدم حضور این واریانت در کشور را ارائه دهیم؛ البته این در شرایطی است که ما داریم بازگشت به شرایط عادی را تسهیل می‌کنیم.