جمعه 31 فروردین 1403

ساعت کاری برخی صنوف تا اطلاع ثانوی کاهش می یابد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ساعت کاری برخی صنوف تا اطلاع ثانوی کاهش می یابد

تهران - ایرنا - معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت از کاهش ساعت کاری برخی صنوف پر تردد تا اطلاع ثانوی به منظور کمک به پیشگیری از سرایت ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ نادر مرادی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و درخواست متصدیان برخی از صنوف خاص و پر تردد شهر تهران مبنی بر ساماندهی نحوه فعالیتشان در این ایام، صبح روز گذشته دوازدهم اسفند ماه جلسه ای پیرامون این موضوع با حضور اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف، روسای اتحادیه های صنفی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و برخی نهادهای تصمیم گیر برگزار شد.

وی افزود: به اتحادیه های برخی صنوف پرتردد اجازه داده شد تا اطلاع ثانوی در ساعت کمتری به فعالیت شغلی ادامه دهند اما اینکه چه صنوفی مشمول این بخشنامه می شوند توسط اتاق اصناف بررسی خواهد شد و نتیجه آن از طریق اتحادیه ها به واحدهای صنفی ابلاغ می شود.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت به نام این صنوف و اتحادیه ها اشاره ای نکرد.

مرادی تصریح کرد: مقرر شد کلاس های آموزشی برای روسای اتحادیه ها پیرامون رعایت بهداشت فردی و راه های مقابله با بیماری کرونا برگزار شود و این کلاس ها از روز سه شنبه 13اسفندماه در سالن جلسات اتاق اصناف برگزار خواهد شد.

وی گفت: روسای اتحادیه ها نیز موظف خواهند بود هر کدام به صورت جداگانه این کلاس ها را برای همه صنوف خود در طول چند مرحله برگزار کنند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت با تاکید بر اینکه رعایت ساعت کاری برای صنوف همه رسته‌های شغلی الزامی است، خاطرنشان کرد: مشارکت اصناف با پلیس در ارتقا و توسعه امنیت می‌تواند بخش مهمی از جرایم در حوزه صنفی را کاهش دهد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*