جمعه 13 مهر 1403

سانا: سرقت گندم کشاورزان سوری توسط نیروهای ترکیه ادامه دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سانا: سرقت گندم کشاورزان سوری توسط نیروهای ترکیه ادامه دارد

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که نقض حاکمیت ملی این کشور و سرقت محصول گندم و جو کشاورزان سوری توسط نیروهای اشغالگر ترکیه ادامه دارد.

«سانا» روز سه شنبه نوشت: نیروهای اشغالگر ترکیه عصر دیروز با وارد کردن تجهیزات لجستیکی در پایگاههای غیر قانونی خود در داخل خاک سوریه به نقض حق حاکمیت این کشور ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نیروهای ترکیه به منظور سرقت محصولات مزارع گندم حومه شمال «حسکه» تجهیزات لجستیکی را در پایگاه‌های غیرقانونی خود در مجاورت شهر «ابو راسین» مستقر کردند.

منابع محلی به خبرنگار سانا گفتند که نیروهای اشغالگر ترکیه چندین اتاقک پیش ساخته و مصالح ساختمانی را از طریق روستای مرزی «السکریه» وارد خاک سوریه کردند و با حرکت به سمت جنوب، این تجهیزات و مصالح را به سوی پایگاههای غیرقانونی خود در حومه ابو راسین در حومه شمالی حسکه حرکت دادند.

در همین رابطه منابع محلی گزارش دادند که مزدوران و نیروهای اشغالگر ترکیه از امروز با استفاده از کمباین‌هایی که اخیرا به منظور سرقت گندم کشاورزان منطقه وارد خاک سوریه کرده‌اند، برداشت این محصول و سرقت آن از مزارع منطقه ابو راسین را آغاز کردند.

از زمان حمله اشغالگران ترکیه به خاک سوریه در نهم اکتبر گذشته، نیروهای ترکیه برای تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خود و حمایت از مزدوران و گروه‌های تروریستی وابسته به خود که عملیات جنایتکارانه علیه مردم انجام می‌دهند، دهها خودرو زرهی و تجهیزات لجستیکی را وارد منطقه کردند و اقدام به از بین بردن خانه‌های مردم و یا اجبار آن‌ها به ترک زادگاهشان کردند.

خبرگزاری سوریه (سانا) 6 خرداد امسال نیز گزارش داد که نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست آن‌ها با ادامه اقدامات تروریستی خود علیه مردم روستاهای حومه شمال حسکه با تصرف تعدادی از وسایل برداشت گندم کشاورزان «راس العین» اقدام به سرقت محصولات آن‌ها کردند.

منابع محلی به خبرنگار سانا گفته بودند که نیروهای اشغالگر ترکیه تعدادی از وسایل برداشت را به منظور سرقت محصولات کشاورزی به منطقه اشغال شده راس العین در حومه شمال حسکه کردند تا دسترنج کشاورزان را به داخل خاک ترکیه قاچاق و منتقل کنند.

این منابع خاطرنشان کردند که نیروهای اشغالگر ترکیه و مزدوران تروریست آن‌ها، کنترل بخشی از محصولات زمین‌های کشاورزان را به دست گرفتند و پس از تهدید کشاورزان به آتش‌زدن دسترنجشان در صورت عدم همکاری با آن‌ها بیش از 15 درصد از تولیدان را مصادره کردند.

از سوی دیگر خبرگزاری «اوقات شام» در همان تاریخ مدعی شد، وزیر کشور ترکیه به صورت غیر قانونی وارد خاک سوریه و موجب نقض حاکمیت ملی این کشور شده است.

اوقات شام با اشاره به اینکه برای اولین بار یک وزیر ترکیه بدون هماهنگی با دولت سوریه وارد خاک این کشور شده است، اضافه کرد: بر اساس اعلام خبرگزاری «آناتولی» ترکیه «سلیمان صویلو» با ورود به سوریه از شهر «الراعی» در حومه حلب دیدن کرده است.

ترکیه و مزدوران سوری وفادار به آن‌ها در اکتبر گذشته در چارچوب عملیات نظامی که «بهار صلح» نامیده شد و از غرب رود فرات آغاز شد، در دو عملیات به نام‌های «سپر فرات» و «زیتون خرد شده» از شهر رأس العین تا «تل ابیض» در شرق فرات را اشغال کردند.

بسیاری از رسانه‌ها از جمله شبکه «سی ان ان» آمریکا گزارش دادند که خانه‌های صدها غیرنظامی در شهر رأس العین توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه مورد سرقت و غارت قرار گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*