دوشنبه 9 مهر 1403

سجادی: امیدوارم به شرایطی برسیم تا میزبان مسابقات چوگان در جهان شویم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سجادی: امیدوارم به شرایطی برسیم تا میزبان مسابقات چوگان در جهان شویم

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات چهارجانبه چوگان، گفت: امیدوارم به شرایطی برسیم که میزبان پیکارهای این رشته در جهان در ایران باشیم.

به گزارش ایرنا، «حمید سجادی» در حاشیه مسابقات چهارجانبه چوگان، اظهار داشت: 2 یا سه تاریخ ارزشمند درباره چوگان نقل شده و صحیح‌ترین آن قدمت 100 ساله این رشته است. هر چند روایت چندین هزار ساله هم از این مسابقات داریم.

وی افزود: چوگان بخشی از میراث فرهنگی ایرانیان است و برای جلوگیری از جنگ و خونریزی ایجاد شد. ورزشی که رزمایشی و آمادگی برای سواره نظام ایران و بهترین سرگرمی بود و هست.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: افتخار می‌کنیم که چوگان زیربنای ورزش کشور ایران است. رقابت‌های چوگان حائز اهمیت است و مدتی چوگان المپیکی بود اما به دلیل سنگینی و پرکاری برگزاری مسابقات این رشته از عهده هر کشوری برنمی‌آید. به همین دلیل از المپیک برداشته شد اما مسابقات جهانی آن برگزار می‌شود و ما هم با بهره‌مندی از نیروهای مسلح ودر کنارش سوارکاری این رشته را زنده نگاه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات کمک خوبی به رشد رشته چوگان می‌کند است و امیدوارم به شرایطی برسیم که میزبان این مسابقات در جهان در ایران باشیم.

سجادی یاداور شد: امیدواریم آحاد مردم به چوگان علاقمند شوند و در این رشته شرکت کنند. چنانچه حمایت و توجه بیشتر از این رشته در کلام مقام معظم رهبری توصیه شده است و در اخرین دیدار مدال آوران با رهبری مجددا ایشان تاکید داشتند تا به این رشته بیشتر توجه شود و تعداد زمین‌های چوگان را باید افزایش دهیم.

وی با تشکر از تربیت بدنی آجا و فدراسیون چوگان برای توسعه این رشته گفت: چوگان هم در سالن و نیز در سالن ساحل هم حتی برگزار می‌شود و می توانیم این رشته را در هر مکانی داشته باشیم.

وزیر ورزش اظهار داشت: در جلسات همیشه از ورزش و نیروهای مسلح نام می‌برم و این ارگان از ورزش جدایی ناپذیر است. ارتش هم در مسابقات سیزم سوابق خوبی دارد و در مسابقات ملی هم پیشگام و پیش‌قدم هستند. باید از تمام ظرفیت‌های ورزشی کشور بهره‌مند شویم.

سجادی عنوان کرد: باید نهادهای هماهنگی را با ترییت بدنی ارتش و سپاه داشته باشیم و از این ظرفیت استفاده کنیم. عظمت چوگان قابل احیا است. چوگان یک مطالبه است و رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید به چوگان برسیم و به آن افتخار کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*