دوشنبه 16 مهر 1403

سخنگوی دولت: تورم 60 درصد را به 40 درصد رساندیم / توانستیم گره‌های دیپلماسی را باز کنیم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
سخنگوی دولت: تورم 60 درصد را به 40 درصد رساندیم / توانستیم گره‌های دیپلماسی را باز کنیم

سخنگوی دولت در جمع دانشجویان عضویت ایران در بریکس و شانگهای را بخشی از فعالیت های دیپلماتیک دولت سیزدهم دانست و گفت: دولت سیزدهم همزمان با حل مشکلات داخلی توانست گره‌های دیپلماسی را نیز باز کند.

علی بهادری جهرمی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و در سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ دانشجویان، امروز - دوشنبه در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی شهید بهشتی با عنوان «آقای سخنگو کجا ایستاده ایم» حضور یافت تا پاسخگوی پرسش‌های آنان باشد.

سخنگوی دولت پیش از شروع پرسش و پاسخ، درباره عنوان نشست که کجا ایستاده ایم گفت: مهم است که بدانیم کجا ایستاده‌ایم؛ همانطور که دولت در آغاز به کارش با این سوال روبرو بود که کشور بعد داخلی و بین المللی کجا ایستاده است؟ به طور طبیعی دولت کشور را در شرایطی تحویل گرفت که با مشکلات متعددی در زمینه‌های مختلف روبرو بود اما دولت با شناخت مسائل مدیریت را بدست گرفت.

سوئیفت یک جایگزین معتبر پیدا کرد

بهادری جهرمی به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و کسب و کارها و تلفات جانی دوران کرونا اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم تلاش کرد با شناسایی، مسایل را یک به یک رفع کند بطوریکه تورم 60 درصد را به 40 درصد رساند و تنش‌های آبی استان‌های مختلف را یک به یک مدیریت کرد البته هنوز آثار و غبار بحران از بین نرفته است.

وی اضافه کرد: دولت همزمان با حل مشکلات داخلی از مسائل بین المللی هم غافل نشد و قفل‌های تنش‌زای دیپلماسی را باز و فعال‌تر کرد. عضویت ایران در بریکس و شانگهای بخشی از فعالیت‌های دیپلماسی این دولت است.

سخنگوی دولت گفت: اگر امروز به 2 سال گذشته بر می‌گردیم و چون یک کوهنوردی به مسائل نگاه کنیم؛ دولت در مسیر پر از مانع، تحریم و اغتشاش جانانه ایستاد تا اینکه بالا آمدیم. تلاشهای دشمن برای تفرقه، اختلاف افکنی و خدشه‌دار کردن امنیت ایران امروز می‌بینیم به نتیجه‌ای نرسید.

پیش از آغاز نشست شاعری شعری را در وصف آرتین کودک شیرازی که در حمله تروریستی حرم شاهچراغ، پدر، مادر و برادرش را از دست داده و خود نیز مجروح شده است، سرود.

سخنگوی دولت برای نخستین بار 26 مهرماه پارسال به دعوت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی سخنرانی کرد و به پرسش‌های مختلف دانشجویان درباره مهمترین مسائل روز پاسخ داد.

بهادری جهرمی جوانترین عضو کابینه رئیسی و یک دهه شصتی است با دانشگاهیان گفت و گو می‌کند و تاکنون در جمع دانشجویان دانشگاه‌های علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه هوا و فضا تهران، دانشگاه قم، دانشگاه فردوسی مشهد و حضور در سه نشست (در جمع اعضای هیات علمی، استادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد)، دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین (ع)، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور و دانشگاه فرهنگیان و سایر دانشگاه‌ها در تهران و برخی استان‌ها حضور یافته است.

سخنگوی دولت علاوه بر حضور در دانشگاه‌ها در جمع نخبگان و استعدادهای برتر بنیاد علمی نخبگان، طلاب حوزه علمیه قم و مشهد، در جمع جوانان تهران در مسجد الرضا و هیات ثارالله زنجان، اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هم حاضر شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.