شنبه 7 مهر 1403

سخنگوی شورای تهران: نگران ساخت و ساز در 15 هکتار باقیمانده پادگان 06 هستم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سخنگوی شورای تهران: نگران ساخت و ساز در 15 هکتار باقیمانده پادگان 06 هستم

تهران - ایرنا - سخنگو و رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آزادسازی 35 هکتار از 50 هکتار پادگان 06 ارتش به بوستان اعلام کرد: نگران سرنوشت 15 هکتار باقیمانده این مجموعه هستم جایی که طبق مصوبه شورایعالی شهرسازی قرار است در آن ساخت و ساز صورت گیرد.

«علی اعطا» عصر سه شنبه در توئیتی نوشت: آزادسازی 35 هکتار از 50 هکتار پادگان 06 در توافق شهرداری و ارتش کار بزرگی است، اما این توافق تنها به این نقطه درخشان محدود نمی شود؛ در توافق 06، آنچه مایه نگرانی است سرنوشت 15 هکتار باقیمانده است، جایی که طبق مصوبه شورایعالی شهرسازی قرار است در آن 630هزار مترمربع ساخت و ساز صورت گیرد، نخستین بار در بهمن 96 در صحن علنی شورا نسبت به تصویب هرگونه بارگذاری سنگین در 06 هشدار دادم.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه می دهد: در صحن گفته بودم، مگر می توان بدون گفتگو با مردم و اقناع عمومی، تصمیمی در این ابعاد گرفت؟ در آن مقطع، با پیگیری های ما، شورایعالی شهرسازی پذیرفت موضوع را از دستور خارج کند.

وی در توئیت دیگری نوشت: من ضمن حمایت جدی از آزادسازی 35هکتار، ساخت و ساز 630هزارمتری در 15هکتار دیگر در این منطقه را دارای تبعات جدی می دانم و شخصا در دو جلسه حضوری پیشنهاد جایگزینی به شهردار محترم تهران ارایه کردم، می شد دنبال کرد و به نتیجه رساند، اما دنبال نشد.

اما استدلال و پیشنهاد من؟

اعطا نوشت: گفتم منطقی نیست شهرداری مابه‌ازای ریالی 35 هکتار را به‌منظور پرداخت حق ارتش از طریق صدورپروانه در 15هکتار باقیمانده تأمین کند، روشن بود وقتی در چارچوب الگوی توافق 30-70، و ساخت و ساز در 30% حرکت می‌کنیم؛ قطعا در 30% سهم ارتش باید منتظر ساخت‌وسازی بزرگ‌مقیاس بود، پیشنهاد کردم طرح «افزایش محدوده شهر تهران» به میزانی که سهم ارتش از زمین و متراژ ساخت در آن تامین شود به "شورایعالی شهرسازی ببرید و مصوبه بگیرید در این صورت با اندکی افزایش در محدوده شهر و "تامین سهم ارتش در آن محدوده جدید و حتی کمی بیشتر می‌شد همه این 50هکتار.

سخنگوی شورای شهر تهران در توئیت دیگری نوشت: این پیشنهاد شاید میتوانست منجر به آزادسازی همه 50هکتار به روی شهروندان شود، می شد از سوی شهرداری و شورایعالی شهرسازی شود و نشد، هرچند هنوز فرصت باقی است اما مسیر دشوارتر است.

آیین آغاز عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان 06 به فضای سبز شهری روز شنبه هفته جاری با حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش برگزار شد.

در این مراسم پیروز حناچی شهردار تهران، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی، مهدی هاشمی رییس شورای شهر و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مقامات لشگری و کشوری حضور داشتند.

«بوستان بزرگ ارتش» جلوه‌ای دیگر از مردم یاری ارتش

ارتش جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال حیات پاک خود همواره به عنوان یکی از ارکان قدرتمند نظامی کشورمان در عرصه های گوناگون خوش درخشیده است و نه تنها در عرصه دفاعی که دستاوردهای بی‌نظیری داشته، در عرصه‌های مردمیاری و کمک به آسایش و آرامش مردم نیز برگ های زرین بی‌شماری به دفتر قطور افتخارات خود افزوده است.

این بار نیز اتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه جلوه‌های مردم یاری خود و تحقق شعار "ارتش فدای ملت"، 35 هکتار از اراضی خود را در محدوده پادگان 06 پاسداران برای احداث «بوستان بزرگ ارتش» و در راستای ایجاد آرامش و آسایش مردم عزیز تهران هدیه کرد.

این بوستان بزرگ، 35 هکتار و هم اندازه پارک ملت تهران است که در یک اقدام همدلانه، نوع‌دوستانه و خیرخواهانه برای احداث بوستان اهدا شده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشتر نیز حدود 300 هکتار از زمین های خود در پادگان قلعه مرغی را برای احداث بوستان ولایت اختصاص داده بود که این بوستان با حضور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در سال 1390 به بهره برداری رسید.

پیش از این، پادگان 06 مرکز آموزشی برای تربیت جوانان این مرز و بوم بود که پس از طی دوره آموزشی، ادامه خدمت خود را برای صیانت از مرزهای ایران اسلامی و دفاع از امنیت این آب و خاک در یگانهای نیروی زمینی ارتش ادامه می دادند.

هم اکنون مرکز آموزش درجه داری جواد الائمه 06 در منطقه پرندک تهران به آموزش و تربیت این جوانان می پردازد.

مرکز آموزش درجه داری 06 به عنوان اصلی ترین مرکز تربیت درجه دار در نیروی زمینی ارتش محسوب می شود.

*س_برچسب‌ها_س*