دوشنبه 18 تیر 1403

سردار قریشی: صدها هزار پهلوان و قهرمان فدای عزت و اقتدار و امنیت ملت شدند / سجادی: منشور المپیک به جای خود و فتوای امام خمینی هم در جای خود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سردار قریشی: صدها هزار پهلوان و قهرمان فدای عزت و اقتدار و امنیت ملت شدند / سجادی: منشور المپیک به جای خود و فتوای امام خمینی هم در جای خود

مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد، حامیان مردم مظلوم فلسطین و مروجین اخلاق با حضور مسئولین بسیج و ورزش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تجلیل از ورزشکاران جوانمرد، حامیان مردم مظلوم فلسطین و مروجین اخلاق؛ امروز شنبه 3 مهرماه از ساعت 10:30 در محل سالن همایش‌های سپاه حضرت محمد (ص) با حضور سردار سیدقاسم قریشی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، جمعی از معاونین وزارت‌خانه و روسای فدراسیون‌های ورزشی و مدال‌آوران بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو برگزار شد.

مهدی میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزش‌کاران کشور در ابتدای این مراسم اظهار داشت: 5 هزار شهید ورزش‌کار در دوران دفاع مقدس برای پاسداری از وطن خود از جان گذشتند تا مدال‌شان، پلاک‌شان شود. مقام معظم رهبری فرمودند که از کارهای ارزشی و ورزشی ورزشکاران کشور تجلیل شود و این فرصت برای ما پدید آمد. این‌چنین مراسماتی پیامدهای بسیار خوبی در دنیا داشته و می‌بینیم که بسیاری از ورزش‌کاران دنیا در بازی‌های المپیک به تأسی از ورزش‌کاران ایرانی مقابل حریفان رژیم صهیونیستی مسابقه ندادند.

سردار سیدقاسم قریشی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در ادامه عنوان داشت: همه ملت‌ها در طول تاریخ از روی آرمان‌های خود از قهرمانان و بزرگان تجلیل می‌کنند. تاریخ هزاران ساله ایران سرشار از مقاومت بوده و حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز برای رفع خطر از بین رفتن زبان و تاریخ فارسی، شاهنامه را سرود. در 8 سال دفاع مقدس و دفاع از حرم آل‌الله صدها هزار پهلوان و قهرمان داشتیم که فدای عزت و اقتدار و امنیت ملت شدند.

وی هم‌چنین اظهار داشت: نتیجه این ایستادگی، چیزی‌ست که شاهد آن هستیم. با وجود تحریم‌ها و یک‌پارچه شدن زرادخانه‌ها علیه ایران در دوران جنگ تحمیلی، ملت ما با همین روحیه و خلاقیت مقابل دشمن متجاوز ایستاد و اراده‌اش را بر استکبار جهانی غالب کرد. به فرموده مقام معظم رهبری تجلیل از پاسداران ارزش‌ها در میادین ورزشی کشور بسیار پسندیده مهم است. بخشی از آن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده؛ مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی و کودک‌کش و جنایت‌کار. جوان ورزش‌کار ما در آستانه کسب مدال برای هم‌دردی با مردم مظلوم فلسطین، از این قهرمانی چشم می‌پوشد.

سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در این نشست اظهار داشت: ریل‌گذاری‌هایی انجام گرفته تا آینده‌سازان ورزش کشور به راه قهرمانی ادامه دهند و دیگر نگرانی‌ها در سازمان‌های ورزشی وجود نداشته باشد. شرایطی باید فراهم‌آوریم که دیگر نگران مسائل ورزش، بانوان و جوانان نباشیم. نرویم در استادیوم فلان که مسابقه نماینده ورزش ما برگزار می‌شود، ورزشکار در بیرون از سال حواس‌اش باشد که مردم قرار است قضاوت کنند.

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: ما هم مثل همه‌جای دنیا پروتکل‌هایی داریم و قوانینی رعایت می‌کنیم. انتخابات در ایران برگزار شده و به بیرون منعکس شده. قبل از من سنگردار ورزش و جوانان کشور هم یکی از ماها بوده و باید دفاع کنم؛ این جوان‌مردی نیست. خارجی‌ها برای ما تعیین‌تکلیف می‌کنند تا رئیس یک فدراسیون اجبارا استعفا دهد. از همین داخل می‌گویند سرپرستی که انتخاب کرده‌ایم، باز هم ما را تعلیق می‌کنند. کم‌ترین ترسی از این مسائل ندارم و به‌عنوان خادم دولت و ملت، مواضع‌مان مشخص است. منشور المپیک به جای خود و فتوای امام خمینی هم در جای خود.

سجادی اذعان داشت: درباره رژیم صهیونیستی هم تکلیف مشخص بوده و بحثی نیست. امروز از عملکرد جوانمردانه ورزشکاران تجلیل می‌کنیم و همواره اول راه هستیم. در مجلس شورای اسلامی گفتم که وزارت و جوانان موتور تولید عزت و امید است. خیلی‌ها به‌دنبال این هستند که عزت‌مان را بگیرند و ذلت‌مان بدهند. پهلوانان در ایران مروج فتوت بودند. در قدیم برای حکومت دینی از واژه فتوت استفاده می‌شد که اکنون باید بیش‌تر دیده شود.

وزیر ورزش و جوانان عنوان داشت: باید در ورزش این دست‌گیری و مرام‌ها را نشان دهیم اما پازل ارزش‌ها باید شکل بگیرد و کانالیزه شود. گام اول دریافت است و خوراک خوب، گام دوم هم یعنی واکنش نشان دادن، این که تیم ما در محرم و صفر به خارج از کشور رفته و چه بر آن گذشته. خرید و گردش این‌قدر مهم است، مگر مسابقه نیست؟ گام سوم هم ارزش‌گذاری‌ست که نباید در آن قانع شد. گام چهارم هم به سازمان‌دهی نظامی از ارزش‌ها بازمی‌گردد، گام پنجم نیز تبلور و عجین شدن ارزش‌ها در شخصیت‌هاست.

سجادی تاکید داشت: کارهای بسیار زیادی در راه داریم. پس از دفاع مقدس ما 135 شهید مدافع حرم داریم که این یعنی ارزش. این که کاروان بازی‌های پارالمپیک 2020 یک سرپرست معنوی داشته باید دیده شود. کاری که الان ما می‌کنیم، هموارسازی مسیر آیندگان است. امیدوارم چنین برنامه‌هایی باز هم تکرار شود.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری مستترا فرمودند برخی قهرمانی‌ها سالم هست و برخی نه، عهد و پیمان ببندیم که به دنبال ترویج رقابت‌ها، مسابقات، کرسی‌ها و عناوین به شکل سالم باشیم. گاها برخی مسائل از دست درمی‌رود که با تدابیر و پیش‌بینی‌ها باید مرتفع شود. باید سراغ علل بروز این اتفاقات برویم. از خودم شروع می‌کنم و قرار است که در موضوع جوانان با تشکیل گروهی، اندیشه‌ورزشی کنیم.

انتهای پیام /