جمعه 10 فروردین 1403

سردیس خبرنگار شهید صارمی در مشهد رونمایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سردیس خبرنگار شهید صارمی در مشهد رونمایی شد

مشهد - ایرنا - سردیس خبرنگار شهید محمود صارمی همزمان با چهارمین روز هفته دفاع مقدس، طی مراسمی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شهری در مشهد رونمایی شد.

مدیر مسوول خبرگزاری رضوی روز پنجشنبه در این مراسم گفت: شهید صارمی به دست عوامل اسلام آمریکایی مظلومانه به شهادت رسید.

سید جلال فیاضی با بیان این که یکی از تلاشهای ما زنده نگه داشتن یاد شهدا و تجلیل از شهیدان و خبرنگاران بوده است افزود: همه ما به نوعی مدیون خون شهدا هستیم و باید در مسیر آنها حرکت کنیم و مسیر شهدا دفاع از عزت و سربلندی کشور است و باید عزت و سربلندی که به برکت خون شهیدان ایجاد شده را پاس بداریم.

رییس کمیسیون فرهنگی شهرداری مشهد هم گفت: تقویت و برجسته سازی عناصر هویت بخش از جمله برنامه‌های شورای شهر مشهد و یکی از این عناصر فرهنگ ایثار و شهادت است. شهدا چشم و چراغ شهر و روشن کننده مسیر ما و آیندگان هستند.

احسان اصولی افزود: نقش و جایگاه رسانه و خبرنگاران در شفافیت و آگاهی رسانی بر کسی پوشیده نیست و شهید صارمی نیز جزءافرادی بود که تا آخرین لحظه شهادت به رسالت خود صادقانه عمل کرد.

بهزاد چوپانکاره رییس اداره هنری شهرداری مشهد هم گفت: برای هفته دفاع مقدس رونمایی از سردیس چهار شهید پیش‌بینی شده است که تا کنون سردیس شهید ابراهیم فخرایی و شهید محمود صارمی رونمایی شده است و سردیس شهیدان فرامرزی و حبرانی هم طی هفته آینده رونمایی خواهد شد.

مرداد 1377 محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید. تا یک ماه از سرنوشت این 9 نفر خبری نبود تا این که پیکرهای آنان در یک گور جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری به دست آمد و 22 شهریور 1377 به تهران منتقل و به خاک سپرده شد. شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد شهادت محمود صارمی، 17 مرداد را به پاس قدردانی از مقام و مجاهدت خبرنگاران "روز خبرنگار" نامید.

*س_برچسب‌ها_س*