شنبه 7 مهر 1403

سرمایه‌گذاری در منابع‌طبیعی همدان بدون خسارت صورت گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سرمایه‌گذاری در منابع‌طبیعی همدان بدون خسارت صورت گیرد

همدان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: برای سرمایه‌گذاری در عرصه‌های منابع طبیعی باید با داشتن برنامه برای بهسازی، چابک‌سازی، سبک‌سازی و همسو با طبیعت حرکت کرد تا آسیبی به پیکره طبیعت وارد نشود.

اسفندیار خزائی روز سه شنبه در نشست سرمایه گذاری و اقتصادی کردن طرح جنگلکاری سد اکباتان گفت: منابع طبیعی به عنوان یک پشتوانه برای اقتصاد و تولید در این حوزه پیشرو بوده که در این راستا از واگذاری مدیریت پارکهای جنگلی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استقبال می‌کند.

وی اضافه کرد: فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری و اقتصادی کردن پارک جنگلی 234 هکتاری سد اکباتان شهرستان همدان نیز می تواند گامی برای جهش توسعه استان همدان باشد.

مدیرکل منابع طبیعی همدان افزود: فضا برای سرمایه گذاری در طرح ایجاد پارک جنگلی سد اکباتان مهیا شده است و شهرداری و سرمایه‌گذاران هم باید همسو با مسائل زیست محیطی و پیوست های آن و رعایت استانداردهای لازم حرکت کنند.

خزائی اظهار داشت: در سال های گذشته تلاش زیادی برای احداث پارک جنگلی سد اکباتان صورت گرفته و این طرح با داشتن ویژگی هایی همچون موقعیت مکانی مناسب، دسترسی آسان، چشم‌انداز و منابع آبی و خاکی غنی برای سرمایه گذاری بی نظیر ارزیابی می شود.

وی افزود: توسعه و بهسازی این پارک جنگلی به طور حتم سرانه فضای سبز شهری همدان را افزایش داده و موقعیت توریستی تفریحی بسیار خوبی برای فرزندان دیار الوند در این منطقه فراهم می کند.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز بیان کرد: پارک جنگلی 234 هکتاری اکباتان مستعد تبدیل شدن به منطقه گردشگری است و احداث این پارک جنگلی توسط منابع طبیعی قابل تقدیر است.

حسین قراباغی اضافه کرد: باتوجه به اینکه زمینه های لازم برای سرمایه گذاری توسط مدیریت شهری همدان فراهم شده است، بخش منابع طبیعی و گردشگری در رسیدن به این هدف نقش آفرین خواهد بود.

وی بیان کرد: پارک جنگلی سد اکباتان باتوجه به موقعیت جغرافیایی و چشم انداز زیبا می تواند به نقطه مهمی در مقوله گردشگری شهر همدان تبدیل شود چراکه تمام قابلیت ها، ظرفیتها و استانداردهای لازم را دارد.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: پارک جنگلی سد اکباتان همدان را می توان یک پارک جنگلی و کوهستانی شاخص در منطقه عنوان کرد.

قراباغی با بیان اینکه استاندار همدان بر جلب مشارکت سرمایه داران در این بخش تاکید دارد اظهار داشت: شورای شهر فضا را برای سرمایه گذار مهیا کرده و از همه ظرفیت ها برای اینکه سرمایه گذار بتواند در مسیر توسعه استان قدم بردارد استفاده می کند.

وی اظهار داشت: در کنار زیبایی های طبیعی می توان انواع کمپ‌های اقامتی، فضاهای بازی و ورزشی، پیست دوچرخه سواری و سایرتفریحات سالم و سرگرمی ها را نیز در پارک جنگلی اکباتان ایجاد کرد.

همدان دارای هشت پارک جنگلی است.

*س_برچسب‌ها_س*