چهارشنبه 18 مهر 1403

سطح گلخانه های استان تهران به 5 هزارهکتار رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سطح گلخانه های استان تهران به 5 هزارهکتار رسید

رئیس جهاد کشاورزی تهران گفت: با توجه به توسعه سطح گلخانه ها، سطح محیط‌های کنترل شده در استان تهران به حدود 5 هزار هکتار رسیده است.

آقای جبرئیل برادری رئیس جهاد کشاورزی تهران درباره برنامه توسعه گلخانه‌های استان تهران گفت: امسال برای ایجاد 400 هکتار گلخانه هدف گذاری کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه سال گذشته توسعه 270 هکتار گلخانه و محیط‌های کنترل شده را در این استان داشتیم، افزود: سطح گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل شده در استان تهران به حدود 5 هزار هکتار رسیده است.

او توسعه سطح گلخانه‌ها را از الزامات این سازمان در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: به منظور استفاده بهینه از منابع محدود آب و خاک، الزام داریم کشت در فضای باز را به سمت کشت‌های گلخانه‌ای سوق دهیم.

برادری افزایش عملکرد در واحد سطح و اشتغالزایی را دو هدف اصلی در توسعه گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل شده برشمرد و گفت: عملکرد تولید در گلخانه‌ها 10 برابر فضای باز است.

وی بر افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ما تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌های این استان است.

برادری در عین حال افزود: استان تهران جایگاه نخست کشور را در احداث گلخانه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی