دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - این روزها افزایش نرخ اجاره مسکن در کنار ودیعه‌های سنگین، وضعیت را برای مستاجران به‌ویژه قشر ضعیف و متوسط نگران‌کننده کرده و موجب کوچ اجباری برخی از شهروندان قزوینی از شهرنشینی به حاشیه‌نشینی شده است.

خبرگزاری ایسنا

برای بعضی‌ها همان فردای شب عروسی اتفاق می‌افتد، بعضی‌ها هم سال‌ها بعد یک اشتباه یا یک اختلاف خانوادگی، عمر زندگیشان را تمام می‌کند. قدیم‌ترها «طلاق» آخرین راه حل بود. شاید تا همین یک دهه پیش آنقدر قبح داشت که سال‌ها تلخی‌های زندگی پر از اختلاف و ناسازگاری بروز داده نمیشد...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در دیدار سعید جلیلی و تعدادی از نمایندگان مجلس، 31 پیشنهاد کارگروه‌های تخصصی دولت سایه برای تصحیح و تکمیل طرح جمعیت و تعالی خانواده ارائه شد.

خبرگزاری میزان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسئله جمعیت را دارای ابعاد اجتماعی، بهداشتی و امنیت ملی خواند و از نمایندگان خواست تا در کنار پیگیری قوانین مربوط به آن، به دنبال محقق کردن این قوانین در دستگاه‌های کشور باشند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا لاور، مدیر اجتماعی معاونت فرهنگ سازی سازمان بسیج دانشجویی در گفتگوی زنده اینستاگرامی با موضوع طرح تسهیل ازدواج جوانان و نقش کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد برگزار شد، گفت: قانون تسهیل ازدواج جوانان قانونی است که بیش از 14 سال از زمان تصویب آن می‌گذرد، اما متاسفانه هیچ کدام از دولت‌ها و مجالس طی این مدت...

خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: سالانه حدود 20 هزار زوج از خدمات مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان و حدود 100 هزار نفر نیز از خدمات آزمایشگاه تشخیص طبی این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیوند ازدواج، پیوندی آسمانی است که در دین اسلام نیز سفارش فراوان به آن شده است، اینکه دو جوان در کنار یکدیگر زندگی مشترکی تشکیل دهند و در سایه مهر و محبت یکدیگر به کمال و بالندگی برسند، اما برای یک ازدواج موفق شرایطی لازم است که باید به شیوه‌های مختلف بستر ازدواج فراهم و هموار شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی پژوهشگاه ابن‌سینا گفت: بسیاری از زوج‌ها از کشورهای اروپایی و همسایه برای درمان ناباروری و استفاده از خدمات پزشکی متخصصان به ایران سفر کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

نایب رئیس اول مجلس گفت: عدم توازن جمعیتی در کشورهای خاورمیانه به معنای شروع تجزیه است و ابعاد امنیت ملی پیدا می‌کند و باید مسئولان به آن توجه داشته باشند.

خبرگزاری مهر

نایب رئیس اول مجلس گفت: کاهش نرخ ازدواج و فرزندآوری در کشورمان بیشتر از اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی باشد، مربوط به مسائل فرهنگی و تغییر سبک زندگی مردم است.

خبرگزاری میزان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از بی‌توجهی دولت‌ها به سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده گفت: در حال حاضر این بخش از سیاست‌های کلی نظام در دستور کار کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد و تقریبا مرحله آخر را طی می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

فاطمه رجبی، مسئول بسیج خواهران دانشگاه امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اینکه مسئله خانواده در مجلس‌های پیشین چقدر اهمیت داشته است، گفت: اگر به مجلس‌های پییشین نگاه کنیم یکی از قوانینی که تصویب شده است قانون تسهیل ازدواج جوانان بوده است که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است. همچنین در مجلس پیشین قوانینی مثل منع ازدواج زیر 18 سال مطرح شد یا مطرح شدن ازدواج...