سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایرنا

اردبیل _ ایرنا _ رییس دادگستری خلخال گفت: کاهش آمار طلاق در سال گذشته در این شهرستان متاثر از کاهش آمار ازدواج بوده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک روانشناس گفت: نمی‌توان درباره عدد دقیق فاصله سنی زوجین قانون یکسانی برای همه افراد صادر کرد، اما یقینا تناسب سنی از جمله موازین اساسی در ازدواج است.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان بوشهرگفت: دو سوم جمعیت این استان در پنجره طلایی جمعیت (15 تا 65 سال) قرار دارد که با برخورداری از بیشترین فعالیت در حوزه اجتماعی و اقتصادی محور تولید، اشتغال و اقتصاد هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در گذشته تصور می‌شد که ناباروری یک مشکل زنانه است و همه درمان‌ها بر زنان متمرکز بود، اما پیشرفت علوم تولید مثلی نشان داد که علل مردانه نیز همانند علل زنانه در ناباروری نقش دارند. آمار‌های اخیر نشان می‌دهد که سهم علل مردانه در بروز ناباروری به اندازه علل زنانه و حتی بیشتر از آن است. به گزارش روابط عمومی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، دکتر ناصر امیرجنتی،...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های دانشجویی با توجه به نیاز امروز جامعه و ضرورت رسیدگی صحیح به مشکلات مردم، به سمت مسئله محور بودن سوق یافته اند. «خبرگزاری دانشجو» با توجه به اهمیت این موضوع گفتگو‌هایی را با عنوان «تشکیلات مسئله محور» با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ترتیب داده که در ادامه گفتگو با مقصود درودی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور و سید مرتضی موسوی...

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به هشدارهای صاحبنظران حوزه جمعیت در خصوص کاهش موالید و پیر شدن جمعیت کشور «خبرگزاری دانشجو» در گفتگو با فعالان دانشجویی به بررسی تبعات کاهش موالید و پیر شدن جمعیت پرداخته که در ادامه اولین گفتگو از سلسه گفتگوهای حوزه جمعیت را با زهره حسنی سعدی عضو کارگروه زنان و خانواده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران می خوانید: باید به این مسئله توجه...

وب‌گاه مشرق نیوز

شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی تهران بزرگ در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبات خود را مطرح کرده و خواستار توجه و تعامل مجلس و مجلسیان برای حل مسائل شده است.

خبرگزاری تسنیم

خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ در نامه ای به نمایندگان مجلس خواستار توجه جدی به موضوع زنان شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی تهران بزرگ در بیانیه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تشکیل کمیسیون زنان و خانواده در مجلس تاکید کرد. متن این نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم «مجلس شورای اسلامی، یک مرکز اساسی و تعیین کننده برای انقلاب است. همه سر رشته‌های امور، به مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد.» مقام معظم رهبری (دام...

خبرگزاری ایسنا

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا گفت: نگرانی‌هایی درباره اثر ویروس کرونا بر توان باروری مردان و همچنین درمان ناباروری در دوران شیوع کرونا وجود دارد. در خصوص عوارض ابتلا به کووید -19 بر سیستم تناسلی مردان باید گفت که هنوز مطالعات کافی و کامل در این زمینه وجود ندارد و تا کنون تنها چند مطالعه محدود و با نتایج متناقض منتشر شده است.

خبرگزاری مهر

شورای هماهنگی خواهران بسیج دانشجویی تهران بزرگ در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشتند، کرسی مجلس یک دین ملی است و باید از سیاست زدگی در حیطه زنان و خانواده پرهیز شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و درمان توییتی را از خانم ملیندا گیتس - همسر بیل گیتس که به‌عنوان بنیان‌گذار مایکروسافت شناخته می‌شود - بازنشر کرد که در آن بر اساس آمار جهانی به کاهش آمار فرزند به‌ازای هر خانم ایرانی اشاره شده بود؛ آماری که نشان می‌دهد میانگین فرزند‌آوری هر خانم ایرانی در حال حاضر به 6/1 رسیده است. این همان زنگ هشدار برای کاهش جمعیت و...

وب‌گاه مشرق نیوز

سریع‌ترین کاهش نرخ فرزندآوری به ازای هر زن در تاریخ جهان در ایران اتفاق افتاده است که اتفاقا با واکنش‌های بسیار زیاد کاربران مواجه شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در طول یک سال گذشته، مسئولین متعددی وعده رفع موانع اقتصادی ازدواج را داده اند با این حال بسیاری از گفته های مسئولین عملی نشده و حال باید دید که مجلس جدید برای تسهیل ازدواج چه خواهد کرد.