سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ازدواج به عنوان یک پیمان مقدس به شمار می‌رود که در میان تمام مکاتب جوامع بشری و خاصه دین مبین اسلام بر آن صحه نهاده و پیروان خود را به این امر مبارک دعوت و ترغیب می‌کند. تاریخ اسلام ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را از مستحکم‌ترین پیوندها یاد کرده و آن را الگوی موفقی برای جوانان می‌داند تا با الهام گرفتن از ساده‌زیستی آنان در زندگی خود به آرامش برسند.

خبرگزاری میزان

سخنگوی سازمان احوال گفت: از ابتدای سال 1399 تا آخر تیرماه تعداد 191 هزار و 462 رویداد ازدواج ثبت شده است.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری خبرنگاران جوان

استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی و اصفهان در سال 98 بیشترین آمار ثبت ازدواج را داشتند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استان خراسان شمالی با ثبت 2 هزار و 339 واقعه ازدواج در بهار امسال، رتبه نخست ازدواج در کشور را از آن خود کرد.

خبرگزاری ایسنا

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه امروز 12 میلیون جوان در سن ازدواج داریم، گفت: یک و نیم میلیون نفر آنها در سن تجرد قطعی و یاس ازدواج هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: 12 میلیون جوان در سن ازدواج داریم؛ مجلس با توجه به تاکید رهبری انقلاب تلاش می‌کند اقدامی موثر در جهت آسان سازی ازدواج و تشکیل خانواده، پایدارسازی خانواده‌ها، کاهش طلاق و به‌ویژه کمک به فرزندآوری داشته باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نایب رئیس مجلس گفت: یک و نیم میلیون نفر در آستانه تجرد قطعی بوده و مجلس و دولت باید برای تسهیل ازدواج و فرزندآوری گام محکمی بردارند.

خبرگزاری مهر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم به دنبال حل مشکل ازدواج جوانان است و جمعی از نمایندگان در حال فعالیت در این راستا هستند.

خبرگزاری میزان

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سالهاست در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم و قانون تسهیل ازدواج در پستوی برخی از ادارات و سازمان‌ها خاک می‌خورد.

خبرگزاری مهر

سمنان - مشکلات مالی مردم و تأمین هزینه‌های هنگفت برای شروع یک زندگی مستقل یکی از موانع محکم در مقابل ازدواج جوانان در استان سمنان است دیواری که روز به روز بر خشت‌ها و ارتفاع آن افزوده می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - توجه به امور دینی و پیروی از سیره زندگانی علی (ع) به عنوان نخستین امام شیعیان و حضرت فاطمه (س)، دخت گرامی پیامبر (ص) اسلام که پیوند آسمانی آنها در اولین روز ماه ذی‌الحجه رقم خورد، و خدامحوری در پیشگیری از بسیاری طلاق ها و جدایی زوج‌ها از هم، تاثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.

خبرگزاری ایسنا

از توافق و صحبت‌های اولیه ازدواج جوانان که بگذریم، تهیه «جهیزیه» دقیقا همان خان هفتمی است که این روزها به دنبال مشکلات اقتصادی خانواده‌ها ممکن است گذشتن از آن به همین راحتی‌ها هم نباشد.

خبرگزاری ایسنا

یک وکیل دادگستری در ارتباط با طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: اگر فردی دارای یک واحد مسکونی باشد و به خاطر احتیاجات و نیازهای شخصی یا بستگان و متعلقین خود آن را خالی نگه داشته است و بخواهد از مالکیت شخصی خودش استفاده بهینه‌ای داشته باشد نباید بخاطر اینکه دارایی یا افزایش درآمدی ناشی از خالی بودن ملک به زندگی فرد افزوده نمی‌شود به دولت هزینه‌ای بپردازد.