دوشنبه 16 مهر 1403

امام جمعه یزد: کاهش خطر جمعیت جدی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
امام جمعه یزد: کاهش خطر جمعیت جدی است

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به تقلیل جمعیت گفت: کاهش جمعیت و افزایش سن ازدواج در کشور خطری جدی است.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار اعضای شورای تامین مرکز استان، افزود: رویکرد اشتباهی در این زمینه وجود داشت و امروز جمعیت به سمت پیر شدن حرکت می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه دفتر امام جمعه یزد، وی یزد خاطرنشان کرد: در کنار کاهش جمعیت، افزایش سن ازدواج و بالا رفتن طلاق هم موضوعی است که به جامعه ضربه می‌زند و باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید برنامه‌ریزی برای فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های تبیینی برای مردم داشته باشیم تا بتوانیم جلوی این مشکل را بگیریم.

ناصری یزدی به تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: دشمنان به صورت گسترده به دنبال شبهه افکنی به ویژه در بین جوانان و نوجوانان هستند و تلاش دارند با این وسیله، جوانان را از دین و ارزش های نظام دور کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد پاسخ به شبهات مطرح شده از سوی دشمن را ضروری دانست و اظهار کرد: باید جوانان و نوجوانان را بیش از پیش با ارزش های نظام اسلامی آشنا کنیم.

ناصری یزدی به مراسم های عزاداری اشاره کرد و افزود: در آیین های عزاداری حتما دستورالعمل های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود و به ویژه شرکت کنندگان علاوه بر اینکه با فاصله از یکدیگر می نشینند، ماسک هم بزنند تا جلوی شیوع کرونا گرفته شود.

همچنین فرماندار یزد با اشاره به حساسیت‌هایی که در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم عزاداری وجود داشت، گفت: پروتکل های بهداشتی در بیشتر عزاداری های یزد رعایت شده است.

سیدمحمد رستگاری اظهار کرد: با برنامه‌های انجام شده عزم بر این بود مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در گوشه و کنار شهر یزد برگزار و پروتکل های بهداشتی هم به صورت کامل اجرایی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و اقدامات انجام شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی این موضوع به بهترین نحو ممکن مدیریت شده و بازرسی های لازم هم صورت می گیرد. فرماندار یزد با بیان اینکه نقایصی هم در برخی موارد دیده شد، گفت: تذکر لازم در ارتباط با این موارد به افرادی که پروتکل ها را رعایت نکرده بودند داده شد.

فرماندار یزد با بیان اینکه مردم در مراسم حضور دارند و فاصله گذاری هم در بیشتر مراسم به نحو خوبی رعایت شده بود خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مراسم عزاداری در روزهای پایانی دهه اول محرم، جلساتی برگزار و تاکید شد که دقت در این موضوع بیش از پیش انجام شود.

از جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری یزد حدود 60 درصد در مرکز استان زندگی می کنند.

پلیس در فضای مجازی هوشمندانه عمل می‌کند

همچنین امام جمعه یزد در دیدار فرمانده انتظامی استان به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: پلیس در فضای مجازی بسیار هوشمندانه عمل کرده و اقدام‌های پیشگیری از ظهور ناهنجاری‌ها در جامعه پیشگیری می‌کند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: دغدغه دینی مردم مورد توجه پلیس است و آثار تلاش در این حوزه مشخص و مشهود است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: احیای این 2 فریضه بیشترین تاثیر را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به خدمات گسترده ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی) در تامین امنیت مردم در سراسر کشور از نقاط صفر مرزی تا داخل شهرها خاطر نشان کرد: امروز پلیس برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم اقدام‌های مناسبی را انجام می‌دهد.

ناصری یزدی با بیان اینکه کم توجهی به تربیت دینی و از بین بردن قبح گناه یکی از اهداف دشمنان به خصوص با استفاده از ظرفیت فضای مجازی است، یادآور شد: دشمن با استفاده از این ظرفیت به خصوص فضای مجازی برای از بین بردن باورهای دینی مردم تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ماموران برای کسب رضایت خدا و خدمت به خلق تلاش می‌کنند بیان کرد: نیروی انتظامی در ایام محرم در برقراری نظم و امنیت عزاداران حسینی (ع) خوش درخشیده و اقدام‌ها و خدمات بسیار خوبی را انجام داده است.

وضعیت مطلوب استان یزد در شاخص های امنیتی

همچنین سرتیپ عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتطامی یزد با تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) گزارشی از اقدام‌ها و عملکرد پلیس را در سال جاری ارائه کرد و گفت: در اغلب شاخص‌های امنیتی از وضعیت بسیار خوبی برخورداریم.

وی، برگزاری مراسم عزاداری را خوب ارزیابی کرد و افزود: در بازدیدهایی که در استان صورت گرفته در اغلب موارد دستورالعمل‌های بهداشتی و توصیه‌های ایمنی توسط مردم و مسوولان و هیات‌های مذهبی رعایت شده است.

فرمانده انتظامی یزد با توجه به در پیش‌رو بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر حضور پررنگ پلیس در کنار مردم برای حفظ امنیت مراسم عزاداری تاکید کرد.

دهه روز نخست محرم به عنوان دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه گفت: از اوایل اسفند 98 تاکنون 367 هزار و 796 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به 21 هزار و 137 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری افزود: از 24 ساعت گذشته تا ظهر 6 شهریور 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 190 بیمار جدید مبتلا به کووید - 19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و 63 نفر آنها بستری شدند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون 316 هزار و 638 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و 822 نفر از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و 138 هزار و 782 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط در آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان هم به حالت هشدار رسیده است.

وی افزود: فراموش نکنیم اقدام به هرگونه سفر می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا و مرگ هموطنان عزیز کشورمان شود. امید است با همدلی و همراهی یکدیگر شاهد برگزاری محرمی سرشار از کسب معرفت و آمیخته با شور و شعور حسینی در تمامی نقاط کشور باشیم.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*