پنج‌شنبه 14 تیر 1403

سودای آلمان و لهستان برای افزایش همکاری‌های دفاعی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سودای آلمان و لهستان برای افزایش همکاری‌های دفاعی

اقتصادنیوز: آلمان و لهستان امروز (سه‌شنبه) متعهد شدند که همکاری‌های امنیتی و دفاعی خود «برای مقابله با تهدیدات فزاینده روسیه» را افزایش دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اولاف شولتس صدراعظم آلمان در یک نشست خبری مشترک با دونالد تاسک نخست‌وزیر لهستان در ورشو گفت: امنیت آلمان و لهستان جدایی‌ناپذیر است، یعنی امنیت لهستان امنیت آلمان نیز هست. ما به عنوان همسایه، به عنوان متحد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و به عنوان شرکای اتحادیه اروپا از یکدیگر حمایت می‌کنیم.

خبر مرتبط انگشت اتهام آلمان به روسیه / ماجرا چیست؟

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه روسیه را به انجام "حملات ترکیبی" به سه کشور بالتیک در امتداد مرز شرقی خود متهم کرد.

وی افزود که آلمان و لهستان آگاه هستند که تنها با همکاری مشترک می‌توانند بر چالش‌های امروز غلبه کنند و قاطعانه مسوولیت بیشتری برای دفاع از مرزهای اروپا بر عهده بگیرند.

صدراعظم آلمان تصریح کرد که در جریان رایزنی‌های بین‌دولتی روز سه‌شنبه، برلین و ورشو توافق کردند که همکاری‌های خود در زمینه‌های امنیتی و دفاعی را با تجمیع و هماهنگ کردن توانایی‌های نظامی خود و تقویت طرح‌های دفاعی مشترک اروپا گسترش دهند.

وی ادامه داد: در واقع، این بدان معناست که ما با هم، نقش رهبری در منطقه دریای بالتیک و حفاظت از جناح شرقی ناتو را بر عهده می‌گیریم.

شولتس همچنین گفت که آلمان و لهستان به عنوان کشورهای اروپایی پیشتاز در حمایت از اوکراین، به ارائه سلاح و مهمات به ارتش کی‌یف ادامه خواهند داد.

صدراعظم آلمان ادعا کرد: ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] با حمله به اوکراین، قوانین بین‌المللی را نقض کرده، نظم امنیتی و صلح اروپا را از بین برده و امنیت کل قاره را به خطر انداخته است.

وی افزود که ما با یکدیگر [آلمان و لهستان]، قاطعانه در کنار اوکراینی‌ها در مبارزه خستگی‌ناپذیر آنها علیه جنگ روسیه ایستاده‌ایم.

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین حامی نظامی کی‌یف پس از ایالات متحده، مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی از جمله توپخانه سنگین و موشک‌اندازها را به اوکراین تحویل داده است.

از سوی دیگر، آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان روز گذشته روسیه را به انجام «حملات ترکیبی» به سه کشور بالتیک در امتداد مرز شرقی خود متهم کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
سودای آلمان و لهستان برای افزایش همکاری‌های دفاعی 2