چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

سکه طلا ارزان شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
سکه طلا ارزان شد

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

نگاه روندی این مزیت را دارد که تاثیر اقتصاد بر سایر موضوعات جامعه ایرانی و تاثیر گرفتن اقتصاد از آنها را بتوانیم در یک مجموعه تجزیه و تحلیل کنیم و همچنین پاسخ به چراهای وضعیت کنونی اقتصادی داشته باشیم. اکنونِ اقتصاد ما محصول تلاش ها و تصمیم گیری ها در دهه های گذشته است. امسال در این پروژه سال های 1394،1384،1374،1364،1354 از هر دهه انتخاب شده است.

در سال 1403، اقتصادنیوز در «نیم‌قرن با اقتصاد ایران» با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان تقدیم مخاطبان می‌شود.

12 فروردین 1354؛ سکه پهلوی ارزان شد

پهلوی طلا امروز در بازار آزاد 9 تومان ارزان شد و یک پهلوی تا 316 تومان پایین آمد.

نیم پهلوی 170 تومان و ربع پهلوی 85 تومان بود. قیمت شمش طلا و مسکوکات در بانک ملی تغییری نکرد و قیمت‌ها همان است که از هنگام فروش مسکوکات در اواسط اسفندماه گذشته اعلام شده است.

امروز در بازار علت کاهش قیمت مسکوکات طلا که در ایام نوروز برای یک پهلوی 337 تومان و به‌تدریج 320 تومان و سپس 325 تومان و اکنون 316 تومان شده است، عرضه زیاد توجیه شد.

کسانی که در ایام عید پهلوی طلا عیدی گرفته اند ظرف دو سه روز گذشته برای فروش به بازار هجوم آوردند و همچنین هجوم و عرضه زیاد، قیمت مسکوکات را در بازار به نفع صنف طلاساز شکسته است.

تشریفات گمرکی ترخیص کالا کاهش یافت

چهارمین اجلاس مسوولان گمرکات کشور امروز با صدور قطعنامه‌ای در زاهدان به کار خود پایان داد.

براساس این قطعنامه مسوولان گمرک ایران در تهران و شهرستان‌ها مکلف شدند در جهت رفع تشریفات زائد گمرکی در مقررات ترخیص کالا و انجام تشریفات گمرکی مسافران تجدیدنظ کند تا ضمن تعمیم اصل اعتماد به مراجعین، مدت انجام تشریفات گمرکی نیز هرچه بیشتر کاهش یابد.

در این قطعنامه استفاده از کانتینر در حمل کالا مورد تاکید قرار گرفته و از مسوولان گمرک خواسته شده تا واردکنندگان و شرکت های حمل‌و‌نقل را به استفاده از این وسیله تشویق کنند.

بانک سپه برای کارکنان خود خانه می‌سازد

بانک سپه برای کارکنان خود در تهران خانه می‌سازد. واحدهای مسکونی که قرار است برای کارکنان این بانک احداث شود، به‌صورت بلوک‌های آپارتمان خواهد بود و در مرحله نخست در 8 منطقه تهران 130 واحد آپارتمان ایجاد می کند.

این مطلب را منوچهر نیکپور، مدیرکل بانک سپه که برنامه‌های سال 54 این بانک را برای مقامات و مسوولان بانک تشریح می‌کرد، اعلام داشت.

وی گفت: دریافتی کارکنان بانک سپه با توجه به اصل مهم تامین رفاه و آسایش آنان افزایش خواهد یافت و در بودجه سال 54 پیش‌بینی شده است که ضریب حقوق کارکنان بانک سپه از 60 ریال به 70 ریال افزایش یابد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید