سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: احزاب ملی‌گرا خواهان بازسازی اتحادیه اروپا بوده و انتظار عملکرد مثبتی در انتخابات این هفته اتحادیه را دارند؛ اما اختلافات بر سر اوکراین، مهاجرت و تاریخ می‌تواند تاثیر موفقیت آن‌ها را کمرنگ سازد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

احزاب ملی‌گرا خواهان بازسازی اتحادیه اروپا بوده و انتظار عملکرد مثبتی در انتخابات این هفته اتحادیه را دارند؛ اما اختلافات بر سر اوکراین، مهاجرت و تاریخ می‌تواند تاثیر موفقیت آن‌ها را کمرنگ سازد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تهران، مسکو و پکن در بیانیه‌ای مشترک از غرب خواستند تا با عزمی سیاسی از تشدید تنش‌ها خودداری کرده و در راستای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تلاش کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاملات امروز بازار در حالی سپری شد که آخر هفته آرامی برای ارزها سپری شد و عمده قیمت ها رنج بودند. امروز قیمت درهم امارات به 16147 تومان رسید که نسبت به روز گذشته شیب نزولی داشته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژستی انسان دوستانه نگران گزارش‌های دردناک منتشر شده از اوضاع آوارگان فلسطینی در غزه شد.

وب‌گاه گسترش

بر اساس آمارهای منتشرشده اخیر از سوی نهادهای مالی بزرگی مانند بنیاد هینریش، گلدمن ساکس و بلومبرگ، محبوبیت دلار در تسویه‌حساب‌های بین‌المللی کاهش یافته و یوآن چین به تدریج جایگزین آن شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک پژوهشگر مسایل خاورمیانه معتقد است: «اساسا احیای روابط بین ایران و کشورهای عربی را صرفا نباید در ارتباط با سیاست خارجی ایران با این کشورها ببینیم بلکه این اتفاق در ادامه یک روندی بود که از حدود 4 سال پیش یعنی ژانویه سال 2021 و اوایل دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن در آمریکا آغاز شد.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ایالات متحده را «جمهوری موز» نامید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در نشست علمی فقه، سیاست خارجی و حقوق بشر که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت آیت الله رئیسی، وزیر امور خارجه و همراهان‌شان، اظهار داشت: حقوق بشر موضوع بسیار مهمی است و تمامی ابعاد زندگی مردم را در برمی‌گیرد. حقوق بشر از آنجا که با زندگی روزمره مردم سروکار...

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه غربی‌ها حقوق بشر را تبدیل به یک ابزار سیاسی و امنیتی کرده‌اند، گفت: آنها به دنبال هدف قرار دادن مبانی دینی و سیاست‌های استکبارستیزی ما هستند.