سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه عرشه آنلاین

مخبر شانس اول، بعد فتاح و بعد جلیلی است / ترامپ بیاید کار سخت می‌شود در برخی از محافل سیاسی، همیشه بحث بر سر این است که نظام و شورای نگهبان چه سیاستی را دنبال خواهند کرد. برخی معتقدند با توجه به این که در دوره 1400 ریاست جمهوری، میزان مشارکت بسیار پایین بود و حتی آراء باطله بعد از آقای رئیسی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده بود و سپس در انتخابات مجلس (چه در دور اول و چه در دور دوم)...

وب‌گاه مشرق نیوز

رسانه ضدایرانی دویچه وله می‌گوید زمزمه تحریم سپاه پاسداران از سوی آلمان یا برخی دولت‌های اروپایی، نمایشی است.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون حقوقی و پارلمانی در دولت اصلاحات و رئیس دفتر خاتمی در آن دولت گفت: حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی به جریان اصلاح‌طلبی ضربه زد.

خبرگزاری دانشجو

محمد حسین دیده‌ور، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، گفت: هر یک از دولت‌ها دارای محسنات و معایبی هستند؛ دولت سیزدهم هم از این قاعده مستثنی نیست. از نقاط مثبت دولت شهید رئیسی دیپلماسی خارجی، مخصوصا دیپلماسی انرژی بود. این موضوع برای فعالان بخش خصوصی که دستی بر تجارت نیز دارند بسیار مشهود است. وی افزود: واقعیت این است که دولت سیزدهم...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای نوشت: اتحادیه اروپا عمیقا نسبت به تصمیم پارلمان برای لغو وتوی رئیس جمهوری بر قانون شفافیت نفوذ خارجی (عوامل بیگانه) عمیقا متاسف است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مکرون معتقد است که اوکراین بخشی از این «خانواده اروپایی» است و «قرار است هر وقت زمانش برسد به اتحادیه بپیوندد.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه با ارسال پیامی شهادت رئیس جمهور فقید ایران و یارانش را تسلیت گفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

شرق نوشت: پس از درگذشت شهادت‌گونه سید ابراهیم رئیسی، کشور بار دیگر در آستانه یک تحول سیاسی مهم در قالب یک انتخابات ریاست‌جمهوری زودهنگام قرار گرفته است. اگرچه تکلیف سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج روشن است، اما رئیس‌جمهور همچنان می‌تواند در برخی محدوده‌ها به‌ویژه در ارتباط با نحوه اجرای سیاست‌ها، انتصاب مقامات اجرائی و اداره امور روزمره تأثیرگذار باشد.

وب‌گاه عصر ایران

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شهادت سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان را به علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

وب‌گاه الف

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان را به علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روسیه گفت: نمایندگان کشورهای ناتو به ویژه در اروپا، علی‌الخصوص کشورهای کوچک باید بدانند که با چه چیزی بازی می‌کنند.

وب‌گاه الف

عملکرد قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست بر کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل متحد، انزوای رژیم صهیونیستی را به عنوان مانع اصلی ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته‌ای رقم زد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا خبر داد که بعضی از کشورهای عضو این اتحادیه قصد دارند ممنوعیت استفاده اوکراین از تسلیحات اهدایی این کشورها برای حمله به خاک روسیه را لغو کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سید محمد صدر (زاده 12 مردادِ 1330) سیاستمدار ایرانی، و دارای دکترای داروسازی از دانشگاه تهران است. وی مدیرکل امور اروپا آمریکای وزارت خارجه دولت رجایی، مشاور سابق سید محمد خاتمی و مشاور سابق محمدجواد ظریف بوده است. او در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد. وی فرزند سید رضا صدر و برادرزاده سید موسی صدر است. روزنامه اعتماد از آمادگی چهره‌های اصلاح‌طلب برای ورود به انتخابات ریاست...

وب‌گاه خبر آنلاین

شاه: ولی شوروی همیشه می‌خواهد از ما اخاذی کند... روس‌ها باید بدانند که ما تصمیم گرفته‌ایم که مستقل باقی بمانیم./ نیکسون: و شما آخرالامر سرتان را بابت این سیاست به باد خواهید داد. افراد انگشت‌شماری مثل شما حاضرند چنین کاری بکنند.