سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خبر بازگشت علی شمخانی به پرونده مذاکرات هسته‌ای باعث طرح این سوالات شده که واقعیت خبر منتشرشده چیست؟ آیا واقعا شاهد تحول جدیدی هستیم؟ انتشار این خبر در شرایط کنونی چه معنایی دارد؟ روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با راستی‌آزمایی این خبر، به تحلیل و تبیین ابعاد و زوایای آن پرداخته است. شمخانی از سه ماه گذشته یعنی از اواخر اسفند سال گذشته مسوولیت این پرونده را مجددا بر عهده گرفته است....

وب‌گاه الف

سخنگوی وزارت خارجه گفت: حضور بیش از 60 هیات عالیرتبه از کشورهای مختلف در بازه زمانی بسیار محدود نشاندهنده میزان اهتمامی است که جامعه جهانی نسبت به جایگاه ایران در سطح منطقه دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: اظهارات پادشاه بحرین را شنیدیم و آن را مورد اهتمام قرار خواهیم داد و از تسلیت و همدردی پادشاه بحرین تشکر می‌کنیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه الف

سخنگوی وزارت علوم درخصوص کاندیداتوری رؤسای دانشگاه‌ها گفت: ما ضابطه خاصی در آموزش عالی نداریم، در این حوزه‌ها طبق قوانین حاکم بر کشور عمل می‌کنیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

سرپرست ریاست‌جمهوری گفت: آیت الله رییسی هیچ‌گاه به دنبال حل مسایل کشور در بیرون از مرزها نبود و حل مشکلات را منوط به مسایل بیرونی نمی‌کرد.

خبرگزاری تسنیم

رییس سنی مجلس شورای اسلامی گفت: منتخبین مجلس دوازدهم نماد تجلی وحدت ملی هستند. این منتخبین ملت باید پیش به سوی رفاه، تعالی و پیشرفت کشور پیش بروند تا سیاستهای کلان کشور را محقق کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مقامات فرودگاه دوبلین عصر یکشنبه اعلام کردند یک فروند هواپیمای بوئینگ متعلق به یک شرکت قطری حین عبور از آسمان ترکیه به دلیل برخورد با چاله‌های هوایی دچار سانحه شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، نگران عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری درباره نوار غزه است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

از شب گذشته برخی اکانت‌های توئیتری از واگذاری پرونده هسته‌ای ایران به علی شمخانی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با تائید مقامات عالی کشور خبر داده‌اند. موضوعی که در غیاب نفر اول دستگاه دیپلماسی دولت رئیسی (حسین امیر عبداللهیان) بازتاب فراوانی داشته است. دنیای اقتصاد نوشت خبر بازگشت علی شمخانی به پرونده مذاکرات هسته‌ای باعث طرح این سوالات شده که واقعیت خبر منتشرشده چیست؟ آیا واقعا شاهد...

وب‌گاه مشرق نیوز

روزنامه زنجیره‌ای سازندگی از قول یکی از منتخبان مجلس در تهران مدعی شد مجلس یازدهم مجلس کارآمدی نبود.

وب‌گاه مشرق نیوز

شبکه آمریکایی تاکید کرد: درگذشت رئیس‌جمهور ایران، موجب بروز تغییرات جدی نخواهد شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در «جنبش ززآ» سیصد میلیون هشتگ زدند و تمام رسانه‌های دنیا به کمکشان آمد، اما نتوانستند یک درصد جمعیت تشییع‌کنندگان شهدای خدمت را به خیابان بیاورند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گروهی از تحلیلگران مدعی اند که اردوغان امروز بیش از هر زمان دیگری میان دو جبهه شرق و غرب سرگردان شده و با تداوم جنگ در اوکراین ناچار است میان ناتو و روسیه یکی را انتخاب کند. از منظر آنها آنچه اردوغان امروز در عرصه سیاست خارجی با آن دست به گریبان است، ترکش های بازی است که پوتین آغاز کرد.