دوشنبه 16 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کمی بیش از یک ماه پیش، یک شرکت فناوری پیشرو در ایالات متحده اعلامیه نسبتاً مرموزی را منتشر کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیران تونس، برزیل، اسلوونی و آرژانتین در آغاز ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تقدیم کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و همواره انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کند، تاکید کرد: دستاورد‌های فناوری هسته‌ای ایران در راستای صلح و خدمت به بشریت است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

صفری بر برگزاری کمیسیون‌های مشترک ایران و کشور‌های حوزه آفریقا به ویژه آفریقای جنوبی و تانزانیا در جهت رشد روابط اقتصادی و تجاری با این کشور‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ارشادی گفت: جنبش عدم تعهد هرگونه استفاده از زور، تحمیل یا تهدید در قبال هر کشور عضو جنبش به بهانه مبارزه با تروریسم یا نیل به اهداف سیاسی به عنوان کشور‌های حامی تروریسم را مردود می‌داند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان به نکاتی درباره حمله ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد آمریکا در عراق اشاره کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اسپوتنیک گزارش داد پس از توافقی که با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه با جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به بحران قره‌باغ حاصل شد، بر این اساس انحلال کلیه نهادها و سازمان‌های دولتی از اول ژانویه 2024 صورت میگیرد.

خبرگزاری دانشجو

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو گفت: حاشیه‌های مربوطه به مهاجرین با حضور دستگاه‌های مختلف کشور در کمیسیون مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و قرار شد وزارت کشور در اولین گام، اقدام به ساماندهی کلیه اتباع خارجی به خصوص مهاجران افغانستانی که علی الخصوص اخیرا وارد کشور شده اند، بکند. وی افزود: تا آنجایی که من...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره حضور این نیرو در قطب جنوب، گفته است که با فعالیت‌های نظامی از سوی ایران یا هر کشوری در قطب جنوب مخالف هستیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره حضور این نیرو در قطب جنوب، گفته است که با فعالیت‌های نظامی از سوی ایران در قطب جنوب مخالف هستیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کریدور مورد علاقه جمهوری آذربایجان همواره یکی از موضوعات پراهمیت در منطقه محسوب می‌شود؛ کریدوری که با اما و اگرهای زیادی نیز همراه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت قدرتمندترین ضمانت امنیتی که اتحادیه اروپا می‌تواند به اوکراین بدهد، تایید عضویتش در این اتحادیه می‌باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت نیوز نوشت: رالی آغاز شده در بازار سهام که از آبان سال گذشته استارت خورده بود، در سال جاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه ادامه یافت. از آن پس اما تغییر سیاست‌های بانک مرکزی و حرکت به سمت کنترل تورم با سرکوب قیمت‌ها سبب رکود در بازار شده که تاکنون ادامه داشته است. در این میان حواشی نظیر افزایش نرخ خوراک، سبب شد تا اصلاح بازار شدت گیرد. حال در این شرایط پیش بینی بورس از نگاه کارشناسان برای...

وب‌گاه مشرق نیوز

یک رام قطار کانتینری شامل 31 واگن که از منطقه «فرماچیوفو» روسیه به مقصد عربستان وارد سرخس شده و طی سه روز و نیم از سرخس به بندرعباس رسید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سفیر انگلیس در عربستان درباره گزارش‌ها مبنی بر احتمال کمک ایالات متحده به عربستان برای توسعه برنامه هسته‌ای غیرنظامی در این کشور در ازای عادی‌سازی روابط میان ریاض و رژیم صهیونیستی هشدار داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای شرکت در جلسه رسیدگی به اتهام کلاهبرداری در اعلام دارایی‌های خود به دادگاه نیویورک وارد شد.